lördag 7 juni 2008

Möhippa. . .

Mina planer för gårdagen gick helt åt skogen. . . Vid 10-tiden kommer mina helt underbara vänninor Irina, Jeanette och Gerd smygandes - jag fick snabbt raffsa ihop lite kläder - för nu var det dags för möhippa!!!
Djupt koncentrerad och hemlighetsfull tog chaufför för dagen Jeanette med mig och gänget mot. . .
Sala -
platsen där min blivande make Johan är född och mina föräldrars kärlek uppstod - det fanns alltså en baktanke med valet av plats. . .
Väl där fick jag prova på lerduveskytte - något jag länge velat göra. Här på bild ser ni de båda instruktörerna Johan och Patrik och Irina som ska skjuta en lerduva. Det gav verkligen mersmak och för min del lär det bli fler gånger - tack grabbar för en lysande upplevelse! Blåmärkena på min högra axel är färglada värre idag och ser misstänkt ut som sugmärken. . . hi hi
Sedan bar det av till
Har ni vägarna förbi Sala - gör ett besök. . . ett stycke svensk historia mycket värd att uppleva!
En underbar vandring ner och tillbaka i tiden. . .
Jag och Jeanette tog oss ner på 70 meters djup och vår guide berättade både om brytteknik och Gruvfrun som vi knackade 3 gånger i berget för. Denna utflykt även detta något jag länge velat göra. . . tack tack tack!
Väl upp i ljuset igen med klarblå himmel - kände vi kurret i magen. . .
Mellan Christina's schakt och klocktornet under ett stort träd bjöds jag på en underbar picnic. . .
Här skålar jag med Jeanette, Irina och Gerd - helt underbara vänner som är min underbara "guldklimpar"!!
Svenska jordgubbar, grillad kyckling, humus, olivröra, vitlöksbröd, sallad och mer mums. . . nu var vi vrålhungriga allihop.
Med välfylld mugg med läskande dryck lyssnade vi på när Gerd berättade om hur man hade möhippa på medeltiden - jag är glad att jag fick en mycket behagligare tillställning än vad det hade kunnat bli om det gått fullt ut på den medeltida traditionen. . .
Sedan fick jag en ljuvlig korg fylld med små personliga skatter. . .
Program för dagen och helt underbar rysk champange. . . gott - farligt gott ;-)
Att texta så vackert det har Carolin gjort - helt underbart vackert - stort tack för det Carro!! Boka in mig på en kurs i kalligrafi. . . jag vill också kunna skriva så här fint.
Ju mer jag läste i denna underbara bok fylld med personliga ord från mina vänner - ju mer rullade krokodiltårarna från mina kinder - så mycket vackert, så eftertänksamt - det gick rakt in i mitt hjärta!!! Sänder också ett stort tack för orden från Ö-vik - kram från mig till dig ;-)
Det fanns också en bok till både Johan och mig - som kommer att användas på bröllopsdagen. . . Den första som skrivit i denna boken är Lovisa. . . inte ett öga var torrt när jag läste hennes ord - det finns mycket tänkvärt bakom hennes ord- hon känner mig mycket bättre än jag visste - stort tack Lovisa :-)
Sedan bar det av igen nu mot Sätra Brunn - en hälso ort i fantastisk miljö!
Alla inredningsbloggare vet väl också vad som finns där - eller ?
Jo där ligger ju. . .
Broarne Inredningsbutik - även detta besök något jag länge längtat efter och jag ska snabbt tillbaka dit - det är ett som är säkert - det fanns så mycket fint i hennes butik. Dagen till ära fick jag 5-10 minuter på mig och svart bälte som jag har i shopping hann jag förstås göra ett klipp. . .
Denna silver såsskål blev min - här fylld med hjärtan på tråd som en liten symbolik till mina vänninor som alltid kommer att finnas i mitt hjärta.
Sedan fick jag avnjuta en underbar ansiktsbehandling till ljuv musik. . .och här var det nära att det hade blivit natti natti för John Blund satt tungt på min axel - åhhhh så himelskt skönt det var!!!
Efter denna gudomliga behandling var det dags att inta en tre rätters middag på. . .
Förrätt - grillad Halumi med basilika marinerade tomater
Huvudrätt - Röding med potatismostopp, sparris och mycket god sås
Efterrätt - som var en buffé till sötsaktokiga Irina's stora glädjetjut. . . underbart gott
Vilken dag - helt underbar - allt gick rätt in i mitt hjärta! Allt var så rätt - jag fick uppleva sådana saker som jag länge önskat och drömt om.
Tack snälla, snälla Gerd, Jeanette och Irina för en helt oförglömlig dag - jag har underbara minnen och en del blåmärken som jag länge kommer att bära med mig . . . hi hi - tack för att ni finns och allt fint ni gjort för mig - jag älskar er såååååå!
Kram Ann

25 kommentarer:

Hannis sa...

Men åhh,vilken underbar överraskning!
Vilken dag dom arrangerat!
Det är vänner det =))

Kram Hannis

Nettan sa...

Vilka snälla & underbara vänner du har som fixat till en sådan trevlig Möhippa för dig - sånt uppskattas =0)...
Viilken dag du fick uppleva...
Ha det gott..
Kram Nettan

Gårdsromantik sa...

Vilken fantastiskt behaglig och rolig möhippa - t o m shopping.

Kan inte bli bättre.

Kram Maud

annaslantliv sa...

Vilken härlig dag!
Vad kul, inga dumma pinsamheter bara en trevlig dag med sina vänner. Perfekt!

Jag har en lika såsskål efter farmor, oxå till mina blommor. fint

Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men åhh, vilken underbar Möhippa, blir tårögd jag oxå ;)
Vilket oförglömligt minne! Underbart! Vilken smarrig mat!
Solstrålar till dig!
kram
nina

My Lovely Things sa...

Menåh!!
åh..åh..åh!!
Vilka underbara vänner du har..så goa de är..De har verkligen gjort en dag för dig att minnas med gl
ädje..Vilken härlig möhippa..Jag tycker möhippan ska hedra den blivande bruden..inte genera och förnedra bruden..Din var ju så fantastiskt fin,.,,De hade verkligen tänkt till och gjort en dag för att ära dig..

Vilka vänner du har..
Kram anna

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken underbar dag dina goa vänner fixat för dig! Allt lät verkligen lyckat!

Hoppas att du njuter av goa dagar! Kram!

Frida sa...

Hej!
Vilken rolig möhippa du fick!
Roligt att få ta del av den.
Hoppas du får en bra vecka!
Kram Frida

Betonggården sa...

Åh, vilken underbar dag! Du somnade väl som en stock till kvällen, antar jag? :)

Gotland närmar sig... *längtar*

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja dina vänner hade verkligen ordnat en mysig möhippa för dig. Ja vilka otroligt fina vänner.

Kram Anita

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilken härlig möhippa så fint dom ordnat helt i din smak kan jag tänka.
Ville bar titta in och önska dig en god och glad sommar.
Kram Ulla-Bella

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej Ann!
Du har en utmaning hos mig!
kram
nina

Anonym sa...

Kikar bara in och önskar dig en härlig midsommar

Kram Lena

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar inom igen för att önska dig en riktigt skön helg!

Kramar! ♥

Annika sa...

Vilka vänner som ordnat en sådan minnesvärd möhippa... Ni verkar ha haft det härligt på alla sätt...
Önskar dig och din blivande make ett fint och vakert bröllop med allt som hör till.. och en härlig midsommar.
Kram Annika

Hannis sa...

Hallå där =))
Önskar dig en härlig midsommar!
Hoppas att du får njuta av vackert väder, skratt och umgänge.

Må gott//Kram Hannis

Anonym sa...

Hej Ann,
Det var den finaste möhippa som jag har hört talas om. Det märks att det är vänner som vet vad du gillar som har ordnat den.
Nu träffas vi snart. Vi ser verkligen fram emot att få vara med på den stora dagen.
Kram från Marie

Philura sa...

Vilken underbar dag! Förstummad...oj, finns inga bra ord :).

Anonym sa...

hej,
detta var ju kul att se, jag kände ju nämnligen igen tjejerna på bilderna. Har jobbat på ABB Network Partner när det hette så och de har nog dessa tjejer också gjort. Kul.
Trevligt att du fick en fin möhippa.
Kramisar
Sanna

Tidsmästarinnan sa...

nää, nu sitter jag här och nästan bölar alltså, å vilken fin dag och vilka otroligt fina kompisar!!

Man blir alldeles varm i hjärtat...

(jag tror jag hade velat göra alla sakerna du fick vara med om också! Vilken dag!)
Stor kram!
Susanne

Hannis sa...

Halloj Vännen.
Hoppas allt är fint med dig och de dina.
Vill bara önska dig en fin fortsatt sommar!

Kram Hannis

Anonym sa...

Hej!
Länge sedan nu! Har skaffat ny dator. Den förra gav helt enkelt upp - krånglade ständigt!
Nytt jobb har jag oxå! Har dock sett till att få semester till Gotland! :) Hur är det med bröllopsnerverna? Hoppas det rullar på som du tänkt dig! Blir lätt en massa saker att göra in i det sista. :)
Kram på dig!

Betonggården sa...

Nu blev det nog inte så bra med länken. Gör ett nytt försök! :)
/Maria

Unknown sa...

Åh vilken möhippa och vilka únderbara vänner du har!! Så skoj! När är bröllopet?
Ha det fint! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Anonym sa...

Hej Anna.

Grattis till stundande bröllop, och till att ha sådana vänner. De är gott att ha.

Jag råkade hitta in till ditt inlägg om historisk bröllop och misstänker att ni inspirerats av vår hemsida.

Det vore så roligt att få se bilder från ert när det stundat. Vi hade en underbar dag på vårt bröllop, har länge planerat att uppdatera hemsidan med hur det blev men inte hunnit.

I dag har jag sammlat ihop, alla glas, träskålar, kannor mm som vi haft i garaget sedan 25 augusti förra året och stoppat undan lite bättre. :-D

Har du frågor och funderingar över något, så är det bara att höra av sig.

Mvh Hannah med www.sagolikt.info
vill du maila når du mig på hannah@clmedia.nu

Related Posts with Thumbnails