lördag 31 maj 2008

Vikinga fynd. . .

Nu har jag varit hos Vikingen och kompletterat min smyckessamling med några riktigt fina silversmycken gjorda efter riktiga vikinga fynd från vikingatiden. Vad jag ska göra med dessa underbara ting får ni se efter bröllopet. . .
Lika stor som en 5 krona . . .
Har länge velat ha. . .
Spänne till en mantel . . .
Silver kulor stora som spelkulor - helt underbara!
Är så imponerad över hur mycket fint de gjorde på vikingatiden med de få hjälpmedel de hade. . .
Liten kniv. . .
En underbar nyckel. . .
Nedan får ni en liten, liten skymt av mina medeltidsskor - jag vill ju inte visa för mycket . . .
I mitt förra inlägg berättade jag ju att jag skulle börja sy och det har jag gjort för glatta livet - är långt ifrån klar. Nedan är det tyg som kommit i vägen för min symaskinsnål.
Mörkblått linne tyg. . .
Mossgrönt linne tyg. . .
Här har jag klippt till ett par vikinga byxor i rött linne tyg. . .
En struthätta . . .
Ett exempel av det röda och gröna tygkreationerna ser ni här - men den viking som kommer att bära dessa kläder på dagen D kommer inte att vara lika trådsmal :-))
Här döljer sig något som varje gäst kommer att få ta med sig hem - någon som kan gissa?
Det här trägafflarna kommer vi att äta med. De ska nu behandlas för att kunna användas på gästabudet . . .
Nu ska vi snart iväg med Härold Lars, Heliga Barbro, Tärnan Gerd och Bestman Jonas - för ett besök hos Vikingen - de ska få lite försmak av vad som komma skall . . .
Ha det gott alla och tack för tipset med rabarbern - nu är blomställningarna borttagna!!
Kram Ann

12 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Åh vad det låter spännande..så fina smycken alltså,,
åh ni ska ha ett vikinga bröllop..
vi var i Höllviken i skåne i vikinga reservatet för några årsedan det var en otroligt spännande upplevelse,..

ha det så gott..
kram anna

Gårdsromantik sa...

Men vilket fantastiskt bröllop det kommer attt bli!

Kram Maud

Hannis sa...

Ahhhh!
Men nu är jag ju ännu mera nyfiken!!
Det ser då fint ut!
Alla silverdelar är urläckra!

Tror att ni kommer att få en fantastiskt dag!
Inte minst för att ni gör den till just eran speciella "grej".

Ha det fint Vännen och njut av kärleken,planerna och livet//
Kram Hannis

Lily of the valley sa...

WoW! Så fina smycken...åh, vilket bröllop det kommer att bli...Härligt!

kram Lily

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Alltså ett vikinga tema...ohhh så otroligt mysigt bröllop!!! Smyckena var så fina.

Kramisar Anita

Frida sa...

Hej!
Vad roligt med vikingatema på ert bröllop, lite ovanligt. Sakerna du har sytt ser ju jättefina ut.
Hoppas du har haft en härlig helg i det fina vädret!
Kramar Frida

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Allt ser så urläckert ut, ska bli kul att se alla bilder efter bröllopet!
Ha det så gott!
kramiz
niniz

annaslantliv sa...

Vad häftigt det kommer bli! Så minnesvärt för alla. Kul!

psst... tävling hos mig...

Kram Anna

Philura sa...

så mycket fina smycken, låter som om ni komme ratt få ett jättespännande bröllop.

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilka underbart vackra vikingasmycken, och kläderna du skapar är ju fantastiska, så härligt med vikingabröllop!
Kram Ulla-Bella

annaslantliv sa...

Jag har en liten utmaning til dig hos mig...

Kram anna

Annika sa...

Det bröllopet kommer att bli superhäftigt...Kul ide...och vilka fina smycken..
Ha en mycket trevlig helg
Kram Annika

Related Posts with Thumbnails