måndag 13 april 2009

Åhhh vilken underbar helg . . .

. . . precis vad vi behövde. En helg med underbart sällskap, väder och god mat & dryck.
Vi började med en "hungertugga" på vårt lilla berg - sen blev vi där varje dag för att fika, grilla och njuta av den underbara solen.
Några bilder på vad första "hungertuggan" bestod av;
Sillgömma i äggkopp . . .
Och god snaps till de vuxna . . .
Påskmust till de små och god soppa och en smörgås . . .
En liten öl till J förstås . . .
Sen kom Ellen på besök och hjälpte Gustaf att färga ägg :-)) Så här har dagarna sett ut varvat med lite trädgårdsarbete och nya gäster som kommit på besök.
En helt underbar påskledighet!
Hoppas ni också har haft en bra helg!
Kram Ann

9 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Så härliga dagar ni haft! Såg jättemysigt ut med allt gott ni dukat upp.

Javisst har vi haft sköna dagar. Man känner hur livet kommer tillbaka.

Kram Viveka

marita blücher sa...

Hej Ann,
Tusen tack för din rara kommentar på min blogg. Härliga bilder du visar - skulle inte haft något emot att hålla er sällskap vid den smarriga måltiden.
Önskar dig en fortsatt underbar vecka.
Kram/Marita

Hemmet Är Min Borg sa...

mmm vilka goda bilder du bjuder på ;)
ha en skön dag
kram Jeanette

Hannis sa...

Vad gott det ser ut!

Vad mysigt att ni har haft en lyckad helg med lugn och ro.
Jag hade en helt kravlös påsk med familjen och god mat.
Gick mellan soffan och boken och matbordet=))
Skönt det också!

Önskar dig en fin vecka//
Kram Hannis

Lantliv sa...

Hej, vad glad jag blev för din kommentar på min blogg! Värmer!!
Ja jag minns inte när jag njöt så mycket av finväder som vi gjorde denna helgen! Ha det så gott nu så hörs vi!
Kram Anne-Lee

Peters Projekt sa...

Hallojsan Ann!

Vad glad jag blev över att läsa, att du tog till dig mitt filmtips och dessutom uppskattade filmen.

Jovisst är filmen underbar och visst blir man rörd till tårar. Förutom lite romantik och sentimentalitet, får man dessutom med sig något riktigt tänkvärt.

Vilken härlig Påskledighet ni haft! God mat, goda vänner & lite trädgårdsarbete - kan väl nästan inte bli bättre. Precis så såg vår helg också ut - för övrigt gillar jag också att bara vara väldigt mycket ;)

Ha en fin fortsättning på våren!

Peter :P

Längtan i Vitt sa...

Du den hungertuggan såg inte ut att gå för hackor som de säger...Och med det vädret förstår jag om det blev komplett.Såg ut som ni hade det hur mysigt som helst.Vi konstaterade i helgen att livet känns så mycket enklare när solen skiner :) Hann tom med att sitta en stund i solstolen och få lite D vitamin. Kram Carina

Huset vid ån sa...

Vilken fin blogg du har...underbara bilder som inspirerar jättemycket!! Älskar den lantliga stilen!! Må så gott!! Therese

Annika sa...

Vilken mysiga och härliga dagar ni har haft och mycket gott har ni fått i er:)
Nu står en ny helg inför dörren och jag hoppas den blir minst lika mysig som er förra.
Kram annika

Related Posts with Thumbnails