måndag 25 augusti 2008

Kräftkalas - loppis och lite nytt - del 2

I helgen fick jag besök av min bäste vän Gerd och jag hade verkligen sett fram emot att få visa henne vad jag pysslat med i trädgården sen vi sågs sist.
Vi började med en kopp te uppe på berget i mina nya vita tekoppar från Indiska och som fått silverfat fyndade på loppis på väg hem från Österlen. Tips på just den kombinationen har jag fått från bloggaren meandalice - tycker det är så fint med vita muggar på silverfat.
Gerd hade med sig presenter . . . åhh jag blev så glad - även om hon vet att hon inte behöver ha med sig presenter för att komma till mig!
I paketet var det en servetthållare och underbara servetter med rosor på. Jag fick också en stor basilika planta inköpt på Bondens marknad i Västerås - snabbt var min lille Gustaf där och plockade några blad - han älskar basilika!
Kvällen till ära hade jag köpt kräftor och Gerd tog med sig räkor - skaldjur älskar vi båda två så vi åt och njöt. . .
Tiden rinner snabbt iväg som ni vet när man har trevligt och det har man alltid med Gerd - hon är en helt underbar vän och vips så var klockan 02.00.
Till frukosten åkte temuggarna fram igen . . .
Nu ska jag vila min kropp efter all träning med grävning i helgen som också hanns med. . . men vad det blev får ni se en annan gång.
Sov gott!
Kram
Ann

9 kommentarer:

Hannis sa...

Hej min vän!
Blir alltid så glad över dina spår hos mig!

Vilken härlig kväll ni hade!
Mysigt att bara umgås och njuta.

Badsaltet:
Tog grovt salt och varvade med Lavendel eller rosblad.
Lät det sen stå och torka till sig och dra till sig doft.
Helt underbart kan jag säga.
Har provat som badsalt och även haft i fotbad+ som peeling.
Funkar till allt!

Ja du,hos mig är det mesta upp och ner för tillfället.
Vattenläcka och dusten med skåpet.
Men vad 17!
Ska ju inte vara lätt alla gånger=))

Jag har dig på bloggkoll,ändå fick jag inte upp att du gjort ett inlägg.Skumt!
Måste kollas.

Stora kramen till dig//Hannis

Skatan sa...

Hej och tack för det :) Jädran vad det ser mysigt och gott ut på dina bilder...får mig att längta efter helg och ledighet igen! Är man aldrig nöjd..?

SOv gott :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var härligt att se allt det röda till kräftorna! Förstår att ni hade en trevlig kväll.
En kopp te skulle inte vara så dumt... jag blev sugen på det nu...
Kram
Marie

Viola sa...

Hejsan visst är det härligt att äta och mysa ihop med vänner och bara prata.....Jag hade en helg ihop med en väninna i augusti på detta sättet, så härligt. Har samma koppar som du och oxå på silverfat, så rart. Ha det gott, Viola

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så mysigt ni haft det! Jättefina muggar och vad fint med silverfaten till!
Ha det gott!
kram
nina

Lilla Trollbacken sa...

Åh vad mysigt ni verkar ha haft. Du får hälsa Gerd så jättemycket.
Kram
Gabrielle

lottens vita och gröna sa...

oh vad härligt du gjort, så fint och så gott sen!

ha det gott, varmkram lotten

Annika sa...

Hej!
Vilken härlig helg du har haft, så skönt att bara få sitta och njuta i goda vänners lag... Och så fina presenter..inte illa...Kräftor oh så gott, har själv inte hunnit äta några i år..nä nu måste det bli en kräftfest här tror jag...:)

Ha en härlig vecka.
Kram Annika

Hannis sa...

Hej!

Hoppas du och familjen njuter av början av hösten.

Önskar dig en myshelg/Kram Hannis

Related Posts with Thumbnails