tisdag 7 oktober 2008

Visa engagemang - bär rosa bandet . . .

Visa ditt stöd för kampen mot bröstcancer och bär det rosa bandet under oktober.

Årets rosa band har formgivits av Ingegerd Råman, en av Sveriges mest meriterade glas- och keramikformgivare. På bandet står olika ord som Ingegerd Råman hoppas leder till att människor börjar prata med varandra.

”Varje rosa band är en del av ett oändligt långt sidenband där orden löper som en tanke från bärare till bärare. Med stolthet har jag 2008 gestaltat det rosa bandet med förhoppning om att vi för varje år blir allt fler som känner empati och ansvar för våra medmänniskor”, beskriver Ingegerd Råman sitt arbete.

Köp ett rosa band! Cancerfondens rosa band kostar 20 kronor och finns bland annat på ICA, Lindex, Scandic, Pressbyrån och Apoteket.

Ovan information kommer från Cancerfondens hemsidan för kampanjen Rosa bandet - där kan du läsa mer.
Jag köpte mitt rosa band idag på en skoaffär - det var det minsta jag kunde göra för att bidra!
Var rädda om er alla bloggkvinnor och kom ihåg - undersök er ofta!
Kram Ann

13 kommentarer:

Hjortgården sa...

Bara jag kommer mig dit där domsäljer ett skall jag absolut köpa!

Kram från Maud på Gårdsromantik

Jenny Oak Fae sa...

Jag ska också köpa ett, det gör jag varje år..!

De som skapat min bakgrund på bloggen, har nu designat en bakgrund med just Rosa Bandet! Bra att det uppmärksammas, min faster hade bröstcancer, hon lever inte längre...

KRAM, Jenny

<3

Ann-Charlotte sa...

jap jag köpte mitt på ICA.
Kramisar
Ann-Charlotte

Frida sa...

Klart jag ska köpa rosa bandet!
Kram Frida

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jag köper det varje år.
Fint du fixat på bloggen!
Syn på ditt målningsarbete, men som du säger - peanuts - i detta sammanhang. Man får vara tacksam för att man är frisk!
Var rädd om dig!
kram vännen!
nina

Virginia sa...

I can tell you are a beutiful caring person by your blog.
Thank you for your visit, we need never to forget praying for those experiencig the pain of cancer or any other disease.
Blessings, Virginia

Hannis sa...

Jag bär det rosa bandet!
Tycker att det är suveränt att det äntligen skrivs i tidningar om cancer och andra sjukdomar som alla är rädda för men som få har tordats pratat om.

Läste Metro i går och där handlade flera sidor om kvinnor som har tagit sig igenom kampen och resan tillbaka.
Blir så berörd!
Bra att du slår ett slag för detta på din blogg=))

Kramen till dig//Hannis

Anonym sa...

Ja visst är det en bra "grej" tänk 20:- och det kan bidra med så mycket.
Vi säljer rosabandet i min blomsterbutik och det gör nog alla euroflorister förresten runt om i landet.
Bra gjort av dig att slå ett slag för detta.

Ha det bra
Kram Pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag bär ett på min kappa, och maken köpte även en reflex av ett rosa band! Det passar ju jättebra så här nu när det börjar bli mörkt tidigt på kvällarna, och så syns man ju bra också!
Kram
Marie

Viola sa...

Köper detta band varje år och ger även extra bidrag på olika sätt, ha det gott, kram VIOLA

Unknown sa...

Bra att det finns att köpa så man kan stödja alla kvinnor som drabbas av det varje år.Ska sätta in det rosa bandet på min blogg.
Cancer är en hemsk sjukdom.

Kram Maria

Guldkorn i min vardag! sa...

Bra att bli påmind, ska köpa ett vid tillfälle.
Kram Ulla-Bella

Viveka i Bläckhornet sa...

Har redan köpt TVÅ stycken.

Kramar Viveka

Related Posts with Thumbnails