lördag 18 oktober 2008

Liten rapport från Nora besöket . . .

Utflykten till Nora gav mersmak - längtar redan tillbaka! Här kommer några bilder från Nora Diversehandel - det fanns så mycket att titta på därinne så det blev inte så många foton . . .
Kul idé med hyllremsor av gamla tidningar . . .
Mycket fina lakan och örngott . . .
Vägg i vägg ligger 3 bodar som också tillhör butiken - där gjorde Gerd ett "kistfynd". Jag gjorde också fynd massor med fina saker som t ex nedan fina bläckhorn.
Och vad sägs om nedan underbara ting?
Örngotten är helt ljuvliga och skall tas fram till jul, en gammal kassabok, korg, tratt och sist men inte minst det underbara kryddstället. Sen den silvriga saken som ligger på kassaboken - vad kan det vara då ?
Jo - hon som äger butiken sa att det var en gammal pepparotsgömma - bara så läcker!
En 100 år gammal pigtittare blev också min . . .
Sedan blev vi tipsade om - Henrietta's Bakgård
Också det en jättemysig butik . . .
Där gjordes det också fynd . . .
Fint rostigt . . .
Kolla in golvet i butiken . . .
Helt underbart . . . eller hur ?
Idag skulle vi ha åkt till stugan - men ibland tar krafterna bara slut och det gjorde det för min J idag. Han har jagat älg hela veckan och kroppen sa stopp! Det får bli en myskväll hemma istället och jag våga betta att han sover innan Bolibompa. Vi har släktingar på besök i stugan som vi gärna vill hinna träffa innan de åker söder över - men det blir en dag i morgon också och då är Mr J förhoppningsvis utvilad :-)
Ha det gott allihopa!
Kram
Ann

21 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilka mysiga butiker! De hoppas jag kunna besöka nästa gång jag är i Nora..tack för tipset!

Önskar dig en fortsatt trevlig helg! Kram

Frida sa...

Vilka härliga ställen ni var på och fina saker du fick med dig hem!
Kram Frida

Betonggården sa...

Åh, Nora har jag ju helt "glömt bort"! :) Var där en vända när jag var liten och tyckte det var ett mysigt ställe redan då - det verkar ha hållt i sig! Sa just till karl'n att vi måste åka dit! (Sa dock inte att det delvis var butikerna som lockade! ;)
Hoppas allt är bra med dig! Kram!

Älfgärdet sa...

Nora är en underbar liten stad. Har inte varit där på flera år nu. Men diversehandeln har satt djupa spår i mitt hjärta :).Kanske får ta sig en tur framåt advent.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men Ann! Vilka ställen! Jag blir helt salig! Jag har i många år velat åka till Nora för att det är en av tre trästäder, Hjo, Eksjö och Nora. Dina bilder gjorde inte längtan mindre. Vad mycket fint du fick med dig hem!
Önskar dig en skön söndag med mycket sol och en piggare man!
kram
nina

bykerstin o. butikblandannat sa...

Å du verkar göra så mysiga utflykter! Nora har jag inte varit till, men skulle gärna vilja! Fina prylar du hittade! Kram Kerstin

Hannis sa...

Himmel vad med vackra saker du shoppat!
Nu vet jag vart jag ska shoppa nästa gång jag åker till Nora!
Lustigt igentligen,jag har inte sett en enda av dom tidigare fast jag varit i Nora flera gånger.
Måste nog skälla lite på min värdinna där=))

Jag har börjat måla stora saker med roller
(En sån där liten,tror att dom kallas elementroller)
Känner som du..
Är döless på penslar för tillfället!

Nu är jag pigg som en mört igen!
Hoppas att allt är bra med dig och att helgen blev mysig!

Den stora kramen Hannis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det mysigt i Nora! Och deras diversehandel är så härligt, det finns så mycket fint att titta på...
Så mycket fina saker du fyndade också! Pepparrotsgömman, är den i nysilver eller nickel? Jättefin var den iaf!
Kram
Marie

Millas hem sa...

Gillar det rostiga du visar!
Kram Camilla

ängeln i vitt sa...

Nora är en vacker liten stad. Jag åker dit en gång om året då det är marknad. Mina steg styr först till dessa ställen du visar. Jag går aldrig tomhänt ut därfrån..nä, det har aldrig hänt. Mycket fint du fyndade.

Kram Carina

Anonym sa...

Vilka mysiga och inspirerande butiker du visar bilder från. Dom ska jag lägga på minnet så jag kan besöka dom om jag är i dessa trakter.

Kram Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Så många fina ställen du varit på.Men som alltid när man är norrlänning begränsar avståndet för att jag själv skulle åka dit:(
Jätte mycket fint du hittat.

Kramar viveka

Hannis sa...

Goa vän!
Du har nåt hos mig!

Hoppas att allt är bra med dig//
Kram Hannis

Annika sa...

God kväll

Nora skall jag lägga på minnet, vilken vacker butik....
Hoppas att du haft en bra helg.
Kram Annika

Under mitt kök sa...

Hej Ann ! Nu vet jag vart jag vill åka. Säg till om du vill ta en tur till Nora. Fick inbjudan till helgen av Maria IN MY CARPORT. Kram Elisabeth

Lallis - liv och leverne sa...

Nora är ju bara så charmigt i sig:)
Bpr några mil ifrån bara och tar mig dit med jämna mellanrum. FINA bilder.
Kram Lallis

Hemma hos Klara... sa...

Visst är det fint i Nora! Det finns riktiga smultronställen där. Det händer att vi tar "omvägen" förbi när vi kommer söderifrån och ska hem till Dalarna.

Ha en fortsatt härlig helg!
Kram Helena

Hannis sa...

Hej min vän!
Vill bara kika in och kolla till dig=))
Hoppas att allt är väl!

Kram Hannis

RANA sa...

Åh, Ann. Helt underbara fynd! Rostiga skatterna och pigtittaren och inte minst pepparrotsgömman(!). Är det det sant; jag har aldrig hört talats om nåt sånt. Fantastisk fin.

Och nu tycker jag att just DU ska komma titta på min blogg. :-)

Pussåkram, Rana

Annika sa...

Ville bara önska en god adventskväll.
Hoppas du kommer tillbaka snart.
Kram Annika

RANA sa...

Hej igen gumman. Det var det här jag tyckte du skulle se. ;-)

KRAM,
Rana

Related Posts with Thumbnails