söndag 11 januari 2009

Kärt minne från min bästa vän . . .

Nu så är julen undanstökad i vårt hus - så skönt!
Gick igenom alla julsaker och av 5 lådor blev det 3 kvar och då är en av de 3 en "sista chansen" låda. Tänk vad mycket man samlar på sig . . .
Även bland julblommorna har jag gått hårt fram - men denna underbara amaryllis som jag fått av min äldste son vill jag njuta av ett tag till.
Gräddkannan på bilden är en mycket kärt gåva från min allra bäste vän Gerd och kommer från en plats jag bara älskar - Visby på Gotland.
Önskar alla en fortsatt skön söndag kväll - här laddas det för filmkväll.
Kram på er!
Ann

12 kommentarer:

Frida sa...

Voisst är det ganska skönt att få julen bortplockad ?!. Jag tog bort den nu i veckan. Vilken vacker kanna och amarylisen är ju så fin.
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

Hannis sa...

Underbart att ha rensat ut!
Jag har kommit in i en sån där period där jag vill ha luftigt,utplockat och rent.
Så nu ska det röjas=))

Vacker kanna.
Sen blir det ju än mer speciellt när det är från en vän.

Ha en fin vecka Vännen//
Kram Hannis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så underbart! Det var faktiskt mycket grejer som inte kom fram hos oss denna julen. Men det är något speciellt med julgrejerna, svårt att göra sig av med. Fin kanna du fått av din bästis!
kram vännen!
nina

Viveka i Bläckhornet sa...

Så skönt att rensa ut efter julen hemmet känns så rent och fräscht.
Dags för ny inspiration och pyssel.

Kika in på min blogg och tävla om väggord...

Ha en fin dag
Kram Viveka

Annika sa...

Så skönt att rensa ut... Det behövs verkligen i bland..
Amarylisens sista blomma passar fin i den vackra kannan.
Ha en bra kväll.
Kram Annika

angelhairs.blogspot.com sa...

Ja man försöker hålla liv i blommorna så länge det gåt...och så här i en vas är väl trevigt..
Kram Jeanette

Anonym sa...

Älskar jlen,men ändå skönt när man börjar jobba igen att få rensa bort det o snart snart ta in våren...

Therese sa...

Igår fick Madden en liten flicka =) Jag är så glad. ska in snart och få oss en glutt =)

RANA sa...

Amaryllis från sonen och kanna från vännen. Vackert!

Kram, Rana

Anonym sa...

hej anne! tusen tack för julklappen! bur är det sol och fint väder så den kanske kan invigas i veckan. härlig långprommenad eller cykeltur med varm chokald. mmmm hälsa alla! puss kram k

Anonym sa...

Hej! Har du lust får du jätte gärna delta i min tävling om ett jätte fint halsband. Bara att hita din favorit på sidan www.finasmycken.se sedan skriva en kommentar..kram Emma

Anonym sa...

Hej!

Kikar in på din fina blogg! Vilka vackra saker! Blir väldigt inspirerad. Kannan var så fin!

Kika gärna in hos mig!

Related Posts with Thumbnails