lördag 31 januari 2009

Underbara fynd . . .

Hej alla ni rara som tittar in till mig!
Här har det varit fullt upp med en massa, massa arbete. Tiden och orken har varken räckt till nya inlägg, att vara inne på era bloggar eller att svara på alla kommentarer - men jag kommer igen !
För att riktigt orka med allt arbete måste man ibland unna sig något och det har jag nu gjort - titta vilka underbara fynd jag gjort på auktion - mjöltråget gav jag bara 51 kr för!
Alla lakan med helt underbar spets blev också billiga.
Sen ska jag bekänna att jag har en liten dröm - sedan jag var liten faktiskt . . .
Min mormor, min mamma och mina systrar har varit och är alla duktiga på att baka. Från dom och Pippi Långstrump kommer min dröm och längtan efter att få ha ett eget riktigt kafferep. Ute i trädgården skall det vara med vänner som kommer bara för att njuta av att få fika. Njuta av alla 7 sorters småkakor serverade på läckra glasfat på fot och underbara mjuka kakorna i olika modeller och smaker.
Nu har jag fyndat formarna till de mjuka kakorna - visst är de läckra ?
Snart får jag ytterligare ett läckert glaskakfat till samlingen - så nu finns förutsättningarna - det blir ett kafferep i trädgården i sommar och naturligtvis kommer kaffet att serveras i porslinskanna som sig bör på ett kafferep !
Nu blir det till att välja vilka godheter som skall finnas på faten och träna - bilder utlovas på alla läckerheter :-)
Visst är det väl härligt med barndomsdrömmar och om man kan infria dom ?
Ha det nu så gott alla underbara vänner!
Kram

:-) Ann

PS) För er som undrar så har mina bröder också färdigheter i köket som inspirerar mig - min äldsta bror är en fena på princesstårta (min absoluta favorit tårta om den är hemmagjord), de nästkommande två bröderna lagar helt gudomlig god mat och den fjärde och yngsta brodern gör goda lite annorlunda mackor med kaviar o tomat - så nu vet ni det också :-))

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kafferep och kafferep, även om kaffe alltid är gott så smakar det ju aldrig så bra som utomhus. Jag ser fram emot att få vara med när det blir dags, men tittar gärna förbi på en slät kopp innan sommar. Men om du tar ut renskinnen så kan vi nog redan nu ta kaffet ute...
Kramis Jonas

Kannor och karaffer sa...

Hej Jonas - håller helt med dig!
Du är alltid välkommen det vet du - och på kafferepet är du speciellt inbjuden.

Nu knackar det på dörren - underar vem det är.....ha ha ha

En stund senare - det kom en vänlig själ med bullar :-)) - gissa vem ?

Ann

Annika sa...

Hej
Vilken fin dröm, skall bli intressant att få se dina skapelser och hoppas du bjuder på lite fina recept :) Blir ju så sugen på kafferep jag också:)
Kram Annika

Hannis sa...

Fasiken vad irriterande!
Skrev en lång kommentar så blev det nåt fel och den försvann!!
Börjar om,
Verkar som att du har mycket att göra men hoppas att du hinner vila också=))
Blir så glad när du dyker upp!

Mysigt med ett riktigt kafferep!
Bara njuta av hembakat och trevligt sällskap.

Jag hoppar och far mellan olika projekt just nu.
Tiden rusar fram men det känns som att inget blir gjort ändå=))
Men det gör inte så mycket.

Stor kram Hannis

Ps.Vilka fynd förresten!!

Grodan sa...

Äntligen Ann, får jag skriva några rader. Du har som jag sagt en underbar blogg. Man blir så glad och inspirerad. Betr kafferep så kommer jag förstås, det låter så mysigt. Som barn minns jag mammas kafferep. Då kröp vi barn omkring på golvet och kollade under kjolarna på tanterna. Det var väldigt oskyldigt, men vi skrattade och hade jättekul. Lite nostalgi./Grodan

angelhairs.blogspot.com sa...

Du kommer säkert få till ett riktigt Pippi kafferep hihi....nästa så man skulle vilja vara med!! Kram Jeanette

Frida sa...

det var väldigt fina fynd du har gjort!
Kram Frida

Butik Drängstugan sa...

Hej!

Vilka vackra lakan med spetsar och
degtråget var verkligen ett fynd.
Du har en trevlig och inspirerande blogg med många roliga tips och bra musik.

Hälsningar
Butik Drängstugan

Related Posts with Thumbnails