lördag 12 april 2008

Nu är det nära . . . . .

I dagens inlägg tänkte jag kittla er med lite bilder från en butik som mycket snart kommer att komplettera web-världen med en ny blogg och hemsida. Bloggen kommer att heta - mer info kommer inom kort. . . och web-sidan - mer info kommer inom kort. . . det blir så himla bra!
Håll utkick - nästa vecka öppnar hon "nätdörrarna" för Er!
Ägarinnan till butiken Country Design heter Elisabeth och henne mötte jag för första gången för flera års sedan då jag blev medbjuden på ett inredningsparty som hon skulle ha i butiken. Det var inte vilket party som helst där man bara tittar på produkterna, får möjlighet att handla, vända om och ut genom dörren och gå hem. Nej, nej - här bjuds man på en riktig injektion av inredning i lantlig/bondig/shabbychic/dansk stil och man får komma in i hennes hem där hon ger en chansen att inspireras av helt underbar inredning i vitt, zink och svart. Under tiden man fikar i hennes kök arbetar inredningsknölarna för högtryck och jag lovar man mår så himla gott när man åker därifrån - full av härlig inspiration och massor med nya tips på hur man kan få till det där hemma. Så var det iallafall för mig och som de flesta av er redan vet så är jag ju lost i den lantliga vita stilen. . . . .där Elisabeth är en mycket stor inspirationskälla.
Igår var jag på besök i hennes butik och tog mig friheten att fråga om jag fick ta några bilder till min blogg för att smygvisa er vad som komma skall. Helt OK sa hon - så håll till godo här kommer en kavalkad av bilder från butiken Elisabeths Country Design.
Elisabeth tar upp en beställning av en kund
Många av inredningsdetaljerna i trä som hyllor, stegar, lampor, tavlor mm tillverkar hon själv så vill man måttanpassa brukar inte det vara något problem - säger Elisabeth.
Vill ni veta mer ?
Gör ett besök på hennes blogg eller hemsida där hon själv visar bilder och berättar. . . . .
Ha det gott alla goa bloggvänner!
Kram Ann

25 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men åh vilka bilder! Vad spännande!
Oj vad man blir frestad i denna värld!
Önskar dig en skön söndag!
kram
nina

MiaMaria sa...

Hej!

Verkligen mysig butik....

Önskar dig en skön helg!
Miamaria

My Lovely Things sa...

åh vilken affär...

så trevlig...måste bara gå in på hennes blogg...

ha det så gott..
kram anna

Hannis sa...

Men Ann!!
Jag som är galen i att shoppa!
Måste ju kika in där!

Dörrmattan är i hårdare gummi.
Skar till en bit av vanlig dörrmatta och lade under.
Den är bara att ta in i duschen och spola av när det blir lera på,har provat faktiskt.
Borde ju passa jordfräsen=))

Ha en underbar vecka min vän/
Kram Hannis

Gårdsromantik sa...

Så mycket spännande. Önska henne lycka till från mig!

Kram Maud

Vit Spets sa...

Ååå jag vill se mer av din blogg - verkligen inspirerande - hoppas jag får länka dig? för hit återkommer jag gärna...
Det blir nog en sån där butik som pengarna flyger iväg - iallafall för mig...
Hälsa och önska lycka till...nu måste jag in igen och kika på din blogg.
På återseende
Kramis
//Siv

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Tack för fin ord i min blogg, vi är så nöjda :) Vilka underbara bilder du visar, så mycket vackra inredningsdetaljer man vill ju ha allt :) skall lägga till dem som favoriter!
Må så gott!
Helene

Solsjö - Under en vind sa...

En butik helt i min smak!! Måste förstås fråga i vart man ska åka för att hitta den???

Ha en skön kväll, kram!

Annika sa...

Viilken mysig affär..Det blir roligt att få titta in där....och kanske gör av med en del slantar.:)....Hälsa henne lycka till...Ha en bra söndagkväll Kram Annika

Lily of the valley sa...

Oj, vilka bilder! Underbara saker, en livsfarlig butik helt i min smak!

Är det OK att länka till dig?

Ha en härlig vecka
kram Lily

Lilla Blanka sa...

Ojojoj OJ vilken butik..! Vad roligt, jag skall hålla ögonen öppna när hon slår upp dörrarna, hon verkar ha fantastiskt fina grejer!
Var finns butiken? Ja, det kanske ger sig när jag går in och kollar på hennes websida :)
Kram
Mia

hemtrevnad marie sa...

Ojojoj... vilken mysig butik!!!
Ja, den bloggen kommer garanterat att få besök av undertecknad.....
kram på dig!

Doften av vanilj sa...

Hej-kom-och-hjälp-mig så mycket "vill ha" saker det var i den butiken! Så spännande! Då ska vi hålla utkik efter när portarna öppnas!/Kram

Frida sa...

Vilken mysig affär, jättefina bilder. Ska gå in och besöka hennes nätbutik i veckan.
Kram Frida

bykerstin o. butikblandannat sa...

Jag tycker att det är så roligt med interiörbilder från butiker! Man blir så inspirerad! Hoppas du haft en skön helg! Kram Kerstin

Betonggården sa...

Nätdejta ja! (Nej, riktigt så busiga är vi inte! Hihi! :) Vi träffade Wolf & I villa grå - jättemysiga människor!
Vad mkt fint det fanns på mässan!! Blev dåligt med shopping för egen del, men en del bra saker fick vi med oss iaf. Så är det ju så skönt att bara komma iväg en vända oxå!

Så mkt fint i butiken! Har aldrig varit där, men nu får man ju möjlighet att handla ändå! Så bra med näthandel!

PS. Bröllop - som gäst eller huvudperson? :) Vi gifte oss där -05, men "civilklädda"

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej!

Åhh vad fint hon har fått det! Mycket mer vitt än när jag var där sist och det gillar jag.
Kul att hon också börjar blogga, det är roligt att kunna byta ideér med varandra.

Ha det gott!
Kram Anna

Krusidull sa...

Nämen hjälp!!!! ska du ta livet av mig???? Flämt!!
Var i vårat avlånga land kommer denna butik att ligga? Kan springa dit känns det som.
Tack o tack för visningen.
Kram
Krusidull

Anonym sa...

Vilket underbart ställe du hittat. Den sidan måste jag genst besöka. Tack för tipset
Kram Lena

Rensa hemma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
sand mellan tårna sa...

Vilken underbar butik! Skall genast lägga dne i favoriter!

Vitt & zink, kan det bli bättre?

Kram L

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ååå såååå vackra saker..vilken UUUUnderbar butik juuuu!!!
japp var var blogg adressen???

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

nu såg jag;)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja tips för en liten shoppingrunda är alltid välkommet =) Underbar butik!

Kram Anita

Related Posts with Thumbnails