lördag 5 april 2008

Älskade dryck . . . . .

Kaffe, i alla dess former, är väl en helt underbar dryck som kan förgylla starten på vilken dag som helst. Min J brukar säga - att får han inte i sig en kopp kaffe på morron så funkar han inte och jag kan hålla med honom till viss del - kaffe är sååå gott och ger en energi!
I veckan gjorde jag detta underbara lilla fynd en "lantlig variant av en expressobryggare" bara så söt!
Eller vad tycker ni ?
Såg direkt att den skulle passa hemma hos oss till våra espressokoppar . . . . . .
Jag har fyndat lite annat också. . . . .
En gullig liten spegel med hylla som jag ska ha i badrummet, små vita frottehanddukar och en doftande badbomb att avnjutas vilken dags som helst - längtar efter en egen liten spa timme. . . .
På bilden ser ni också min medeltida kam som jag köpte i vikingabyn på Gotland förra sommaren . . . .
Nu ska vi fixa till oss för vi ska på 30-års kalas idag och det ska bli så skoj att träffa släkt och vänner.
Ha en fortsatt underbar lördag och passa på och njut av de solstrålar som lyckas ta sig igenom molnen.
Kramar till er alla och tack, tack, 1000-tals tack för alla underbara kommentarer - de värmer gott i hjärtat ska ni veta!
:-) Ann

32 kommentarer:

Frida sa...

Tack!Vilken fin espresso bryggare. En sån hade jag köpt om jag hade druckit kaffe. Gillar spegeln som du har fyndat!
Hoppas du får en trevlig dag!
Kram Frida

My Lovely Things sa...

åh vilka fina fynd..så trevligt med espressobryggarn..
ha en go helg..
kram anna

Hannis sa...

Men ohhh,vilken söt!
Är ju en riktig kaffoman och kan tänka mig att det blir ännu godare bryggt i en sån söting!!

Och vilken gullig spegel!
Låter mysigt med en Spastund,sånt behöver man i bland=))
Dom där egenstunderna är guld värda.

Kul med fest!
Hoppas ni får riktigt trevligt!
Slå klackarna i taket och njut!
Stor kram Hannis

Ps.Mailar receptet.Ds

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tack!
Vilka underbara fynd du gjort! Espressobryggaren är det en nytillverkad? Bara så underbar! Håller till fullo med om att man måste ha den älskade kaffetåren på morgonen, hur skulle det annars gå?
Ljuvliga badrumsattiraljer har du fyndat också!
Önskar er en trevlig helg och ett roligt 30-årskalas. Själv skall jag till kyrkan och lyssna på kyrkokören sjunga med Py Bäckman! Låter spännande tycker jag, lyssnade mycket på henne förr.
Har hunnit med ett loppisbesök också och blev alldeles till mig över mina fynd! :D
Kram
nina

Betonggården sa...

Fina fynd du gjort! Bryggaren är ju jättesöt. Kul att hitta en som passar in så fint!

Jaha, det är en "v32:are" här med? :) Vi var där även förra året, med vår tös som var 1 mån. Ingen trodde att vi skulle åka, men vadå, de hade väl bebisar på medeltiden oxå? ;) Gick hur bra som helst! ...och så fick vi komma bort från alla släktingar o så som alltid var o hälsade på. Skönt, måste jag erkänna! :)
Är ni bara besökare, eller står ni på marknaden eller så?

Trevlig helg!
Kram!

Millas hem sa...

Hej!
Vilken liten söt hylla med spegel!
Fastnade för den direkt!
Kram Camilla

Lilla Blanka sa...

Hej!
Wow vad fina grejer!
Spegeln och espressobryggaren är ju sååå söta!
Kram
Mia

Lilla Trollbacken sa...

Vilka härliga fynd du gjort. Kannan var ju perfekt till kopparna. Vilka söta små handdukar.
Kram
Gabrielle

Dorthe ♥ sa...

Ååhh nu blev jag kär...i den ljuvliga vita hyllan. Såå fin är den!

Kramar
Dorthe

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina saker!! De där spegeln gillar jag mest! Tyvärr delar jag inte passionen för kaffe....har inte lärt mig gilla det än....
Kram!

Lily of the valley sa...

Hej!
Kul att du tittade in till mig och lämnade en gullig kommentar.
Jag borde också köpa mig en bok om hur man övervintrar pelargoner.
Jag har precis som du aldrig lyckats eller lagt ner så stor möda.
Hade varit kul om man lyckades...

Fin espressobryggare, en skulle jag kunna tänka mig. Jag måste också ha en kaffetår på morgonen, annars blir dagen konstig.

Spegeln är jättesöt.

Ha en skön söndag och vecka
kram Lily

Frida sa...

Tack så mycket!
Det gör du rätt i. Det är så avkopplande att sticka.
Ha en trevlig söndag!
Kram Frida

mittiminvillervalla sa...

Hej på dej Gullevän!

Kallar dej det för att jag tycker du är så gullig! :o) Tack snälla för dina goa kommentarer hos mej!

Vilka fina saker du shoppat. Kaffekokaren är ju jättesöt! Och den där hyllan i plåt! VAR har du hittat den??? En sån vill jag ju också ha! ;o)

Hoppas allt är bara bra med dej och tack snälla igen för all omtanke!

Stora varma kramar

Monika

marita blücher sa...

Hej Ann,
vilka underbara fynd du gjort, spegeln var supersöt! Tack för dina positiva ord på min blogg - nej, jag har ingen webbutik, men om du hittar något intressant på min blogg eller hemsida kan jag alltid skicka till dig.
Ha det så gott.
Kramis/Marita

My Lovely Things sa...

hej!!
jo min morfar har gjort tallrikshyllan..
kram anna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ja såå fina fyn du gjort!!
härlig kaffe bryggare..ne själv är jag ingen kafe drickare....iså fall ska det va latte el cappucino;)

te eler oboy som barnen..Thats me!!!!!

Ha en skön söndag!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

MiaMaria sa...

Men vilka fynd!
Och kaffe det är gott det!

Och vilken söt hylla med spegel....

Hoppas ni hade det trevligt på festen!

Miamaria

Doften av vanilj sa...

En sån söt espressokanna, annorlunda, har bara sett de där i metall förut. Sån gullig liten spegelhylla. Visst är det väl härligt med badbomber, de doftar så gott!/Kram

Anonym sa...

Espresso kannan är verkligen söt och snygg.

Perfek!!!

Ha en underbar söndagkväll,
//chie

Hoppas du kommer och hälsa hos mig ngn gång!
http://pikitinianos.blogspot.com

Jessika sa...

Espresso bryggaren var enkel och fin tycker jag. Jag dricker inte kaffe själv men tycker jätte mycket om doften av färskmalet kaffe i köket (min man gillar starkt kaffe).

Den lilla rakspegeln (gissar att det är det) var mycket söt.

Ha, det!

Jessika i Gula Villan

hemtrevnad marie sa...

En sån söt kanna, var har du fått tag på den??? spegeln var också jättefin!!
Kannan skulle verkligen passa en kaffekärring som mig!
kraam

bykerstin o. butikblandannat sa...

Tack så mycket för din goa hälsning! Det värmer verkligen och gör mig så glad :) Man kan aldrig få för mycket peppning... Så du är också en kardemummaälskare? Samma här! Och kaffe ser jag också.. Har precis druckit en espresso och fick syn på din nya bryggare. Har aldrig sett såna förut. Gillar den verkligen! Hoppas att kalaset var kalas! :) Hoppas dagen blir bra! Många kramar Kerstin

Guldkorn i min vardag! sa...

Orginell variant av expressobryggare, och kaffe det är livets dryck utan kaffe vaknar man inte på morron.
Så härligt med lite spa, badbomb det lät häftigt..
Kul med födelsedagsfest..
Kram Ulla-Bella

Annika sa...

God eftermiddag! Oj vad fin kaffekanna/espressokanna, och dina spa grejer är.. Inte så dåligt med ett eget litet spa, hihi önskar själv ett idag,när vädret är som det är...Det snöar småspik och blåser av bara attan...Kram Annika

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Tack för fin kommentar, det värmer!
Ja kaffe kan man inte vara utan :)
Så söt spegel du har hittat!
Ha det så fint!
Kram Helene

Anonym sa...

Jag har en liten utlottning hos mig så kika in om du har lust.

Kram Pernilla

Katarina sa...

Åh så många fina bilder :)

Hoppas att allt är bra.
Här har vi det snöigt!! i dag , ler*
Vart tog våren vägen ?

Ha det allra bäst !
Kram Katta

Hannis sa...

Skönt med slapparhelg.
Det ska man ge sig själv!
Behövs ju för att orka med vardagen, och allt vad det innebär.

Jag har min Yoga på Söndagarna som min energipåfyllnad.
Underbart även om jag nu inte är nån riktig akrobat=))

Ha en fin vecka och var rädd om dig/Kram Hannis

Magdalena sa...

Stilig! Også det flotte skiltet! jeg tenker på deres lille Engla som er forsvunnet...

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men sån fin espresso bryggare...ja nu önskar jag faktiskt att jag också drack kaffe =)
Alltså vilken fin spegel du fyndade!
Kramisar Anita

sand mellan tårna sa...

Vilken fin blogg! Ikväll är jag ute på jakt efter nya roliga och framförallt inspirerande bloggar!

Kommer tillbaka igen!

Mvh L

Anonym sa...

Vilka härlkiga fynd, kul kaffe set
Kram Lena

Related Posts with Thumbnails