onsdag 16 april 2008

Host host host . . . .

Idag får ni rapport från sjuklingen som är redigt trött på att hosta och tillråga på allt fått ögoninflammation. . . . . inte speciellt kul!
Men J har varit på apoteket och försett mig med dundermedicament på recept - så nu är hoppet stort att jag snart känner mig pigg och alert igen :-)
Hade ambitioner att så alla mina frön i helgen men det blev inget av med det - orken fanns inte där - men jag tog mig en runda runt huset och upptäckte då följande . . . .
I växthuset står denna underbara svarta viol och blommar. . .
Kan ni se framför er denna zinkkruka full med svarta violer ?
Jag lovar er - det är bara så vackert.
Min flätstammade pil har också börjat få liv igen. . . . .
Vår underbara rabarberplanta som förgyller både ögat och munnen växer så det knakar. I höst ska jag prova på att göra fågelbad i betong av de stora bladen - tycker de är så läckra.
Årets perenn - Lungörten - blommar för fullt i våra rabatter. Letar efter en vit variant att komplettera samlingen med.
När mina krafter tryter då har som tur min J krafter så det räcker. I helgen började han med ett nytt mycket efterlängtat projekt - här kommer lite före bilder. Mer kommer sen. . .
Ha det gott alla bloggvänner - var rädda om er!
Kram Ann

34 kommentarer:

My Lovely Things sa...

hej!!

åh är du sjuk..inte kul..hoppas att du snart blir frisk..hyr en trevlig film och köp massa samskigt godis..så får du lite annat att tänka på...

Så vackra blombilder..ja det är så härligt när naturen vaknar till liv igen...

Vad spännande ert projekt verkar..

ha det så gott..
kram anna

husnummer30 sa...

Vad spännande - vad är nu detta för nytt projekt?!?! Väntar på mer...

Svarta violer är bara så läckra. Lyxig och glamoröst liksom. :-)

Du får se till att krypa på dig!!! //Jill.

Nettan sa...

Stackare, du får krya på DIG !!
Fina bilder fr. er trädgård som bara väntar på & få slå ut i blom .
Blir nyfiken på erat projekt !?
Ha det gott..
Kram Nettan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅ, lät inte så kul..krya på dig goa du!!!

Jättesöta blommor..skönt med vår ju!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Gårdsromantik sa...

Den svarta violen var verkligen läcker.

Krya på dig så du kan pyssla i din vackra trädgård!

Kram Maud

Lily of the valley sa...

Isch! Det är så jobbigt med ögoninflammation! Bra att du fått dundermedicin!
Visst blir man glad när man ser hur det växer och gror. Jag kan tänka mig att det är superläckert med svarta violer i zinkbyttan. Jag har en svart viol i en svart lerkruka,tänkte att det kunde vara snyggt när det kommer i kontrast till de gröna bladen och algerna som kommer att växa på krukan.
Jag har också en likadan lungört, de är så söta, vill också ha en vit. Det är en härlig tid nu...

Krya på dig och sköt om dig
kram Lily

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Krya på dig!
Så söt pensee, vad roligt det är när man hittar något som blommar utan man vet det.
Kram Helene

Doften av vanilj sa...

Hej! Vad trist att du är sjuk!

Vilken söt liten viol och charmig kruka. Hääärligt med rabarber, det är ju så gott, tänk rabarberpaj med vaniljsås, rabarberkräm och inte att förglömma rabarbersaft mmmmm.
Ja visst är de härliga de där fågelbaden gjorda i betong av rabarberblad. Har också funderat på att göra nått med betong, verkar kul att pyssla med.
Krya på dig/Kramelikram

Anonym sa...

Hej krya på dig
ÅÅhhh vad jag blir avis på dina rababer dt är ju så himla gott med rababerpaj mums mums.
Kram Catarina

Frida sa...

Hej!
Vilka fina bilder. Blir jättefint med svarta violer. Krya på dig! Jag har också åkt på en förkyldning.
Kram Frida

Lilla Trollbacken sa...

Hoppas att du mår bättre snart, inte roligt att vara sjuk. Men lite piggare måste du blivit av att se allt som växer i trädgården!
Vad spännande att se vad J bygger på!
Kram
Gabrielle

Krusidull sa...

Visst är det mysigt när det börjar spira i naturen,förstår din frustration över fröerna men ta de lugnt du hinner. Krya på dig.
Föressten du måste svara på vad affären ligger som du skrev om igår.
Kram
Krusidull

Hannis sa...

Men du, är man sjuk ska man vila=))
Tycker så synd om dig eftersom att jag förstår att du längtar ut i det gröna!
Hoppas det går över fort.

Men vad nyfiken jag blev på det nya projektet!

Krya på dig vännen!/Kram Hannis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Trist med host host!
Vilka underbara spirande bilder du visar! Tänkte mig också lite vita lungörter i år.
Sänder dig massor av krya-på-dig-strålar!
kram
nina

Frida sa...

Hej hej!
Superfin blogg! Elisabeth på Country Design tipsade mej!
Måste bara fråga vart du fått tag på den underbara espresso bryggaren? Vill ha!
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram kram Frida

Guldkorn i min vardag! sa...

Krya På Dig!
Ulla-Bella

MiaMaria sa...

Här kommer en krya på sig hälsning!
Miamaria

Annika sa...

Trist att du är sjuk...men så härligt för dig att kunna få njuta av våren...Här börjar äntligen snön att smälta..Hoppas det håller i sig....Är heligt trött på vinter nu......Krya på dig och ha en bra dag...Kram Annika

Lilla Blanka sa...

Åh din stackare..hoppas du piggnar till snart..vädret är ju så härligt och snart är det helg!
Kram vännen, bilden på violen är såå fin!
Kan absolut tänka mig den full med violer...mmm :)
Kram
Mia

Lily of the valley sa...

Hoppas du mår bättre :D
Ville bara önska dig en trevlig helg
Kram Lily

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att du nu piggnat till!!!

Vad spännande med ert nya projekt! Ha en go söndag! Kram!

lottens vita och gröna sa...

hoppas att du känner dig bättre! men jag kan verkligen förstå, svarta violer mmmmmm så fint! älska lungört, jag har den vita, visst är den dekorativ med sina blad?! ha det gott! kram lotten

bykerstin o. butikblandannat sa...

Å spännande med projekt! Ser framemot efter-bilder. usch inte roligt att vara sjuk när man har så mycket man vill fixa med! Krya på dig! Härligt förresten med bilder på blomknoppar och rabarber. Rabarberpaj blev det förresten igår, inte dumt det! Kram Kerstin

Hemma hos Klara... sa...

Åh, krya på dig! Trist att vara sjuk när vårvädret kommer.

Fina vårblider du visar!

Kram Helena

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men stackarn...fy så trist att vara krasslig. Så mysiga bilder du visar...får sådanna vårkänslor av dom =)

Krya på dig!

Kramisar Anita

Hannis sa...

Hej Vännen!
Hoppas allt är bra med dig och att du blivit frisk.
Förmodar att solen nått fram så att du nu gräver i trädgården=))

Må väl/Kram Hannis

Hannis sa...

Men fy, det låter tufft!
Och du, din energi kommer tillbaka!
Rätt var det är fastnar du i målarburken igen=))

Var rädd om dig/Kram Hannis

annaslantliv sa...

Hoppas det är bättre nu!

Njut av solen om du kan

Kram Anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ville bara önska dig en trevlig helg och hoppas du mår bättre nu!
Kram
nina

Lily of the valley sa...

Ville bara önska dig en trevlig helg!
Hoppas allt är bra
kram Lily

Millas hem sa...

Hej!
Ja du, det var inga dåliga bilder från butiken!
Sakerna som fanns där var inte svåra att tycka om!
Kram Camilla

Hannis sa...

Kikar in för att önska fin Valborg!
Hoppas att du är ok och på benen=))

Kram Hannis

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Önskar dig en fin helg!
Kram Helene

Anonym sa...

Hello!

Inte kul att vara sjuk, jag har själv blivit drabbad mitt i köksrenoveringen. Feber o snuva. Tråkigt när det både är fint väder här och man vill ha lite energi....men vad gör man?

Spännande att se vad som blir av ert nästa projekt. Det är såå fint med din holk o stjärnorna. Jag har nu köpt upp mig på lite holkar (har lite pippi på det:)) och blev såå inspirerad av dig
Krya på dig
Kram Lena

Related Posts with Thumbnails