torsdag 10 april 2008

Samlingen utökad . . . . .

Här är det kraxigt i halsen och tungt i huvudet - har inte orkat blogga så mycket på sistone . . . . men jag kommer igen och svarar på era kommentarer så fort jag orkar.
Sedan sist har några nykomlingar kommit till min samling av kannor. . . .
Mitt senaste fynd är en gräddkanna med tillhörande sockerskål i nysilver - bara så läckra!
Dessutom har jag fått tag i en annan helt underbar kanna i porslin modell - jättestor!
Här får ni proportion på hur stor den är - bredvid står den kanna som jag normalt kallar stora kannan och som jag visat upp mina bilder på tulpanbuketter i tidigare inlägg. Den gigantiska kannan köpte jag hos Elisabeth som har Country Design - den är bara så läcker - ser framför mig vilka underbara stora buketter med vitpytta eller härliga lupiner jag kan ha i den . . . . åhh vad jag längtar till sommaren.
Har länge gått och sneglat på min frölåda men inte haft den rätta inspirationen. Men nu till helgen skall här planteras - det har jag bestämt. Här ser ni några exempel på blommor som förhoppningsvis skall förgylla min trädgård i sommar.
Vi har också en kul "fröutmaning på jobbet" - vi är 10 stycken som skall så varsin perenn som vi sedan hoppas kunna dela med oss till varandra av. Med lite tur får vi var och en 10 nya plantor till sommaren. Alla är peppade såväl nybörjare som proffs och det rapporteras dagligen om små frön som kommit upp. . . . .
Ha det gott bloggvänner!
Kram Ann

28 kommentarer:

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vilka fina kannor du visar, det blir jättefint med lupiner i den stora kannan :) Längtar också till sommar när man ser alla din fröpåsar:)
Krya på dig!
Kram Helene

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina kannor!!! Gillar förstås att de är vita...fniss....

Krya på dig! ha en skön helg! kram!

Gårdsromantik sa...

Gud va roligt med perennprojektet - hoppas det går bra!

Vackra och STORA kannor du visar.

Kram Maud

Magdalena sa...

Takk for oppmuntrende ord... Ja det er både spennede og vakkert med frø! Har også brukt å sette frå i mitt lille vekst hus,- men vi har fått så mange sterke BRUN-SNEGLAR som spiser opp alt i hagen. Kun rosetrær får stå ifred. Nye spirer fra frø får ikke stå ifred. Liker dine hvite kanner!

lykke til med dine frø, det blir trivelig! God vårkveld...

Hannis sa...

Hej Vännen!
Din stackare, sjuk och allt.
Du vilar väl ordentligt!!

Vackra kannor har du hittat,
den vita blev en favorit=))
Jag förstår att du längtar efter att få sätta fingrarna i jorden och så.
Jag ska börja med min balkong så fort vädret tillåter!

Ja du, dokumentet!
Fick rådet av en annan bloggare att limma upp det med tapetklister på plywood.
Och det tror jag är det bästa.
Behöver vara en lite tjockare skiva så det inte böjer sig.
Funderar på att ev rama in mitt.
Jag skar bort dom vita kanterna med skalpell så mycket det gick.
Hoppas ditt blir bra!!
Blir spännande att se.

Hoppas du blir frisk fort.
Kram Hannis

My Lovely Things sa...

vilken kul idée med fröutmaning...

så spännande...

jag och mina vännen brukar byta plantor..det är så bra sätt...

Så fina kannor du har inhandlat..den stora är bara så ljuvlig...

Visst är kannor bra att ha..de funkar till allt...

de i silver är så fina med...

ha det så gott..
kram anna

Annika sa...

Inte roligt att du är krasslig:( Hoppas du snart är kry igen:) Ser att du inhandlat nya kannor i silver, mycket fina:) Bra ide där med att byta frön/plantor. Jag och en vännina brukar byta eller ge bort av perenner som vi har många av, det är både kul och billigt....Hoppas och längtar till sommarn Här har de snöat i dagarna tre....så gillar man vitt...då skall man vara här....:)
Det där med gästrum i en gäststuga på tomten är inte så tokigt det heller......:)God Natt Kram Annika

Lily of the valley sa...

Jättefina kannor! Den stora är enormt stilig.
Snyggt att ha blommor i!
Jag gillar även dina fynd i nysilver är svag för det.
En sån kul grej med fröutmaning :D

Krya på dig
Kram Lily

Betonggården sa...

Hej!
Här började det snöa i förrgår och snöade heeeela dan igår... Blä. :P
Det var ett riktigt vinterlandskap här! Hade det varit jul hade det varit perfekt ...men det är ju inte jul på långa vägar! Idag har det iaf smält bort en del, men det känns ändå som ett riktigt bakslag.
Så nån renovering utvändigt har det inte blivit tal om (inte inne heller för den delen:). Hade nog inte blivit mer ändå, karln väntar på virkesleverans innan det kan bli fortsättning. Men det är skönt at skylla på vädret ibland! Hihi! ;)

Vilka fina kannor du har!
Var med katten hos vet. i Smedjebacken idag och skulle kolla in både Speglingar och Kol & Rosor, men det var flera timmar tills de skulle öppna. Så här har det inte blivit några fynd. Får göra ett nytt försök nån dag framöver.

Vad kul med fröerna! Det skulle man ju testa med några vänner ...och hoppas att man lyckas bättre än med tidigare försök! :)

Kram!
Maria

Återkommer ang. Gotland. :)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga kannor! Vet du att jag tänker på dig när jag är på loppis och ser någon söt kanna, du kanske tänker på mig om du ser en söt Buddha ;) skojar! Om Buddhan alltså.
Härligt med blomsäsongen som börjar nu! Kul idé med perennerna!
Ha det gott!
kram
nina

hemtrevnad marie sa...

Hejsan ! Och tack för titten!!
Hoppas din hals blir bätte!!
Tack för tipset om espressobryggaren.....
Såg förresten att dina barn hade så fina namn!!
Min Edvin heter både Oskar och Ludvig!
Kannorna var sååå fina , jag ser lupinbuketten framför mig.... mmmmm!
Kraaam

husnummer30 sa...

Mycket nytt och fint! Och vad roligt att få så lite fröer - dä känns det som om våren kommit.

Krya på dig! //Jill.

Lilla Blanka sa...

Hej!
Åh vad fina kannor..jättvackra!

Men vad kul med "fröutmaning" på jobbet! Hoppas det växer upp fint nu :)

Kram
Mia

Frida sa...

Vilka underbara kannor! Dessvärre har jag inte köpt något alls. har lite knapert med pengar för tillfälligt för jag får ingen a-kassa just nu. Det får bli fönstershopping istället. Låter roligt att plantera. Jag önskar mig en egen balkong så tokig i blommor som jag är.
Ha det bra du med!
Kram Frida

Anonym sa...

Hej Ann, ljuvlig blogg du har med massor av fina bilder och inspiration!

Glad att jag hittade till dig!

Välkommen in till mig när det passar!

Helena /Franska Liljan

Lilla Trollbacken sa...

Hallå där!
Vad tråkigt att du är sjuk, hoppas att du känner dej bättre snart. Vilken fin kanna du har köpt. Har inte varit hos Bettan på ett tag. Kanske skulle ta mej en tur dit. Vad duktig du är med frön, det har du alltid varit. Själv har jag inte mycket tålamod till sånt!
Ha en skön helg!
Kram Gabrielle

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vilken kul utmanng..jag hejjar på dig!!! ja vacker kanna!!!!

Ha en go helg!!
♥ Kram Millan ♥

Lilla Trollbacken sa...

Hmmm, glömde svara på din fråga. Japp, sonen och vi har bytt rum plus att vi byggt ett till rum på övervåningen till Erica. Det har hänt lite sen du var här sist!
Kram
Gabrielle

Helene på Rörvik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helene på Rörvik sa...

Hej!
de var jag som tog bort kommentaren, jag stavade så galet ;)
Tack för rara ord!
Ja det lilla växthuset är ihop snickrat av gamla fönster, det får plats tre krukor med tomatplantor.
Ha en fin helg!
Kram Helene

annaslantliv sa...

Vilken bra idé med perennerna, på mitt jobb är det dock mest 20 åriga tjejer som inte har en tanke på trädgård...

Gillar verkligen Thompson och Morgans fröer, mycket fint.

Kanan var ju super härlig!

Trevlig helg

Kram Anna

Sara sa...

Hejsan
Hittade hit via lilla Blanka, du har en jättefin blogg!
Ha en fin helg!
Kram Sara

RANA sa...

I sanning ljuvliga kannor!

Vad mysigt med frösådd. Du får återkomma och berätta vad det blir för små älsklingar som åker ner i jorden. :-)

Medeltida inslag, ja. Är du även intresserad av medeltida smycken och kläder och sånt? Det har jag länge tänkt fråga dig. (För det är jag.)

Gumman, hoppas du snart kryar på dig. Och hoppas du får en jätteskön helg.

Kram!
Rana

ängeln i vitt sa...

Superfina kannor du visar...gillar dom jättemycket...

Kram Carina

Eva Agnes sa...

Så fina kannor du har lagt dig till med.
Min dator är hos datadoktorn och jag vet inte när den blir utskriven....:-)
Kramar skickar jag från lånad dator.
Eva Agnes

alidas sommaräng sa...

Kul utmaning på ert jobb -ska försöka utmana mina arbetskamrater på blomsteraffär´n om samma sak får se hur det går! Kram.L

Anonym sa...

Hello!

Underbara kannor, kul med en sådan stor kanna.
Ja sätta fingrarn i jorden är underbar syssla tycker jag medans många bara fasar för det.
Krya på dig
Kram Lena

Doften av vanilj sa...

Hej hoppas att du snart mår bättre!
Vilka fynd du gjort! Ja vem längtar inte till sommarvärmen i detta tråkiga ruskväder. Vilke kul grej med fröutmaning på jobbet!Lycka till!/Kram

Related Posts with Thumbnails