onsdag 7 maj 2008

Tillbaka igen. . .

Tack alla underbara bloggläsare som skickat så många underbara kommentarer och mail till mig. Ni anar inte vad det värmer i hjärtat att vara så saknad i bloggvärlden. Jag har helt enkelt inte haft ork - då den sega förskylningen hållit mig och familjen i sitt järngrepp. Det har bara gått runt, runt i familjen. . . Men nu får det vara nog!
Sedan senaste inlägget har jag varit på två stycken mycket givande utflykter. . .
Den första utflykten gick till Ängelsberg och butiken Englaro - vi var ett gäng från jobbet som åkte dit med tåg, åt god mat, fikade, tittade på mannekänguppvisning och fick sedan chans att shoppa - både kläder och inredningsdetaljer.
Stationshuset i Ängelsberg. . .
Väl värt ett besök om man har vägarna förbi Världsarv byn Ängelsberg i Västmanland
Detta är en bild av Eglaro avbildad på en kökshandduk. . .
I Ängelsberg finns många underbara hus som liknar slott med tinnar och torn. I Englarobutiken fyndade jag en hattkartong och några små resväskor - så söta - men någon eller alla kommer säkert att få en makeover vad det lider.
Den andra utflykten gick till stugan som ligger utanför Mariefred. Vi behövde ett par dagar för att "bara vara" och då är det så skönt att åka dit. Gustaf bara älskar att vara där och skrota - här ser ni honom som riddare smyga förbi pumphuset.
Min blivande man J tog ner en stor tall och stubben som blev kvar fick nu en ny funktion - årets första grillkväll hade vi i stugan och stubben blev ett bra avlastningsbord bredvid grillen.
Jag hann också med ett besök vid Norrlöt's Trädgård och loppisen de har där. Jag har länge suktat efter en gammal mandelkvarn och där fanns den för bara 50 :- och i så fint skick!
En fin kanna och en liten naggkavel hörde också till fynden.
På trädgården hittade underbara pelargoner - rosa Mårbacka en klar favorit
Dom första två passar fint i trälådan med handtag som jag köpt hos Elisabeth's Country Design
De andra två passade bra i zinkkrukorna som jag hittade i Norrlöt's trädgårdsbutik.
Svag som jag är för färska kryddor - fick även lagerbladsträdet följa med mig hem.
Nu - känns det riktigt bra att vara igång med bloggandet igen - framöver stundar en hel del trädgårdsarbete för vi ligger helt klart efter där. Sen står en del medeltidssömnad på "att göra listan" - men mer om det kommer. . .
Ha det gott nu allihopa och glöm inte att leva i nuet, njut av allt ni har och allt ni kan göra.
Kram Ann

22 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Åh så tomt det har vart utan din närvaro i bloggvärlden!!

så kul att du är tillbaks igen..jag har kikat in här lite då och då..blev så glad när jag läste din kommentar hos mig..

Skönt att ni är bättre..det är så jobbigt när sjukdomarna inte lämnar familjen och det bara går runt och runt...

Så trevligt ställe ni har vart på---

Jätte fina blombilder du visar..super fina krukor..i morgon ska jag iväg och köpa blommor till min låda som mannen byggt..
ha det så gott..
kram anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Känn dig saknad!
Har också kollat in här då och då.
Vad skönt att ni piggnat till!
Vilka härliga utflykter ni gjort och vilka fina fynd du gjort! Jag bara älskar rosa Mårbacka också.
Ha det gott, ut och njut!
kram
nina

Solsjö - Under en vind sa...

Välkommen tillbaka hit! har saknat dina inlägg! Skönt att ni är piggare igen!

Så mycket fina bilder! ha det gott, kram!

Frida sa...

Härligt att du är tillbaks igen jag var rädd att du hade slutat blogga. Låter trevligt att besöka ett slott varje sommar. Kan verkligen rekomendera Krapperup. Fina loppisfynd du har hittat blir också sugen på en mandelkvarn. Tack för att du hade hjälpt mig med kommentargranskaren, det känns tryggt med den!
Ha det gott!
Många kramar Frida

Tidsmästarinnan sa...

Välkommen tillbaka! Vilket fint och rejält avlastningsbord din blivande fixade till :-)

Roliga besökstips för mig också, det ska jag försöka komma ihåg om vi har vägarna förbi.

Kram!

Hannis sa...

Men åHHH,vad jag blev glad när jag såg din kommentar!
Har saknat dig!
Men vila behövs också och annat som är viktigt i livet!

Och du kommer då tillbaka efter vilan med en rivstart=))
Fina bilder på dina blommor.
Och shoppinfynden!Lovely!

Är nyfiken på hur det går med planeringen inför eran dag=))

Hoppas du har händerna fulla av jord och får skapa i din trädgård!

Kram Hannis

Ps.Vilken tuff riddare du har!

Anonym sa...

Men welcome back!
Skönt att det börjar lätta med förkylningar, vi hade en sådan vända i februari, det är hemskt man undrar om krafterna någonsin ska komma tillbakak.

Vad roligt att ni ska gifta er snart. Det ska ju vi med så småningom men vi har inte riktigt bestämt i vilken form. om det bara ska bli hemma i trädgården eller om vi ska resa till t ex Thailand (måste man spara mkt pengar) eller traditionellt i kyrkan, vi får se.

Däremot är det väldigt roligt att planera inför bröllop. Det fanns ju massor av sådant i USA. Min fästman sa att det är ju inte så konstigt att amerikanska bröllop är såå överdådiga allt är ju så billigt.

Men jag ska samla ihop mig här någon dag när det blir lite mindre stressigt och maila dig lite smultronställen over there.

Massor av kramar till dig
Lena

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Välkommen tillbaks =)
Usch så jobbigt det är då familjen är sjuk! I vintras hade vi också en hemsk förkylning som gick i rundgång i flera månader!

Vad mysigt att ni gjorde en lite utflykt.
Och vilka fina fynd du gjorde! Zinkkrukan där har jag också, den är så tjusig.

Kramisar Anita

Nettan sa...

Tack för titten hos mig !
Skänt att du é tebax igen =0).
Ser väldigt mysigt ut på Englaro & en massa fint har du shoppat med ;0).
En sådan kvarn stod jag & höll i på loppisen, men det fanns ingen sådan trägrej på toppen =0(.
Får kolla vidare.
Lagerbladsträd har jag aldrig sett, vad mycke kul det finns !!
Ha det gott i värmen ..
Kram Nettan

MiaMaria sa...

Hej!

Skönt att ni blivit bättre. Och välkommen åter i bloggriket!

Härligt det låter era turer...fina köp!

HA´nu det så gott och njut av solen!
Miamaria

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Hej hopp! Välkommen tillbaka! Har kikat in här hela tiden för att hålla koll ;)

Antecknar butikstipsen för framtiden :)

Kramar
Flisan.

bykerstin o. butikblandannat sa...

Tack snälla för din kommentar! Du skulle bara veta vad glad och rörd jag blir! Slog mig hur härligt det är att vara delaktig i denna trevliga och generösa bloggvärld! Attans vad jobbigt där är när man inte är frisk...Så bra visdomsord med att leva i nuet och att njuta! Det kan man alltid behöva bli påmind om.
Mysig utflykt och vackra saker du har hittat! Älskar också kryddor, lagerträdet var så fint! Härligt att bara "plocka" till middan.. Ha en skön helg! Kram Kerstin

annaslantliv sa...

Vad kul att du är tillbaka! Jag har varit in här nästan varje dag så jag blev så glad när jag såg din kommentar så jag visste att du var tillbaka. Ibland behöver man en paus.

Kram Anna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej kul att du är tillbaka,helt underbara saker du har fyndat.Det är så kul när man hittar något man letat efter ett tag.Och till bra pris.
Ha en fortsatt trevlig helg önskar tildaochmamma.blogspot.com

kramis Tess

Hemma hos Klara... sa...

Kul att du är tillbaka! Fy vad jobbigt det är med alla förkylningar och allt vad det är. Härliga bilder du visar, fina krukor och vackra pelargoner.

Ha en skön vecka!
Kram Helena

RANA sa...

VÄLKOMMEN TILLBAKA!

Så mycket fint du visar upp. Härligt härligt. Jag är också svag för färska kryddor...

Tack snälla söta du för dina ord hos mig. Jag blev rörd och glad mitt i sorgen.

Medeltidssömnad, minsann? Du måste berätta ALLT. :-)

Kram, Rana

RANA sa...

Och:

Svarta pensén - en sån liten bedårande uppstickare. Jag förstår absolut hur läckert det är med hela krukan full av dem.

Kram igen, Rana

Jes/Vita villa vila sa...

TACK för dina rara ord inne hos mig!

Vilken härlig utflykt ni har gjort & urmysiga saker du handlat!

Jes

Lilla Trollbacken sa...

Kul att du är på benen igen! Verklign fel tid att bli sjuk på när det är så mycket att göra!
Fina fynd du gjort!
Kram
Gabrielle

Hannis sa...

Hej Vännen!
Kikar in för att önska dig en fin helg.
Hoppas allt är bra med dig och din familj.

Stor kram Hannis

Hannis sa...

Men nu är det ju jag igen!
Kikar in för att säga att jag saknar dig i bloggvärlden.
Utan att pressa dig,bara ett konstaterande =))
Hoppas allt är bra.

Jag har redan börjat gå ner i varv mentalt inför semestern.
Fyra veckor kvar!
Vad hände med här och nu kan man ju undra*skrattar*
Längtar till Valencia,vandra i gamla stan och besöka katedraler.
Avkoppling och själslig energi.

Må väl Vännen/Kram Hannis

Lottas Boutique sa...

Vill ge dig ett litet besökstips i västerås. Har en liten inredning- och klädbutik i Tillberga - i vårt uthus.(lantlig stil-såklart!) Välkommen om du har vägarna förbi!
Lotta

Related Posts with Thumbnails