söndag 8 februari 2009

Blixtvisit hos butik BETTY'S

Hej alla - här faller det stora snöflingor ner från himlen och vi har ett fantastiskt vinterlandskap i Mälardalen.
Jag är så glad att all denna snö inte kom igår då vi var ute på en liten utflykt i Södra Sverige för att hämta 4 stolar som vi köpt på auktion. I närheten låg butiken BETTY'S - en butik jag länge velat besöka.
Så en blixtvisit blev det strax innan stängning . . .
Vilken butik sen - den var fullproppad med en massa "vill ha" saker och växter och personalen var helt underbar. Glada och trevliga - så dit åker jag gärna igen!
Jag försökte fota lite men det var så mycket folk inne i butiken - så därför togs inga "rumsbilder" utan mera detaljbilder - för att slippa en massa ryggar och ben :-))
Men här kommer iallafall några bilder från denna underbara butik!
Massor med fina saker och växter . . .
Svart byrå med fattigmanssaker . . .
Denna provdocka hade garanterat fått följa med hem om det inte varit för att 4 stolar skulle få plats i bilen också . . .
Underbara flaskor och läckra arrangemang . . .
Det svarta skåpet - ja suck :-)
Läckra latte skålar . . .
Butiken består av flera rum fulla med möbler, saker, kläder, lampor och växter i underbara arrangemang . . .
Även utanför butik fanns många saker på önskelistan om bilen inte redan varit fullproppad . . .
Några få ting och ett par underbara växter var det enda som fick plats - den här gången ;-)
Har ni vägarna förbi Borås - kan jag varmt rekommendera denna butik. Betty finns även i bloggvärlden med bloggen BETTY'S torpliv - där ska jag titta runt lite mera.
Nä nu ska vi sätta på oss lite varmare kläder och ge oss ut i snön och busa - ha en fortsatt skön söndag!
Kram Ann

3 kommentarer:

Annika sa...

Vilken härlig butik...typiskt att allt skall ligga så långt bort... Får väl njuta av dina bilder i stället och gå in på Bettys blog:)
Är nyfiken på dina stolar:)
Ha en fortsatt skön Söndag.
Kram Annika

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jag bara älskar den butiken och längtar ofta dit. Tack för bilderna!
Må så gott!
kram vännen!

Hannis sa...

Betty´s ja!
Har kollat på deras hemsida och det verkar finnas mycket fint.
Det ser man ju på dina bilder också.
Synd att det är så långt dit=))

Låter spännande med stolarna!
Nyfiken jag.

Kramen Hannis

Related Posts with Thumbnails