måndag 31 mars 2008

Rapport från färgburken . . . .

Här kommer en "förebild" på några fler saker som kommit ivägen för mig och min penseln . . . .
Och så här blev det med lite vit färg . . . . .
Gillar små lådskåp . . . . .
Sist men inte minst mitt bokreafynd - Under valnötsträdet en bok fylld med läckra recept skriven av Anna och Fanny Bergenström - liggandes i den fula gamla dokumentlådan som nu fått sig en rejält makeover.
Det var lite bilder på vad jag har hållit på och pysslat med under helgen - ha det gott för idag!
Kram Ann

37 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

allt klär i vitt...
hur fint som helst!
min favvis var nog dokumentlådan, så himla fin den blev!
Kram

Frida sa...

Tack så mycket! Oj vad fint det blev. Det är farligt när man har börjat måla då kan man inte sluta.
Ha det gott!
Kram. Frida

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka ting du har målat vita...och snyggt blev det också men säg det som inte är vackert i vitt....


HA´det så gott!
Miamaria

japp sa...

Heeij Ann.. så du sitter uppe du me.. hihih..nu börjar faktiskt john blund göra sig påmind hos mej.. men jag sov ju 2 timmar nu på kvällskvisten..hahaha
Joo, visst e de fina saker.. jag e sugen på allt de jag visar.. å inte speciellt dyrt heller.. dee ju bra..då brukar jag slå till...gillar inte då de ska kallas kvalla å inte hålla bättre än billig-krafs..nee.
Hoppas allt e bra..
Blir säkert fint de du visar bilder på.. alltid kul å se före/efterbilder.. jag har me börjat göra så..tyvärr hann vi ju bygga om ett helt hus för 18 år sen som INTE hann komma me på bild..de hade varit kul..för de huset fick sig en fin makeover.. nu bor vi i annat hus sen 15 år, å har hunnit varven runt ca 3-4ggr..ojojoj..så ombytlig man e på tapeter mm.
Ha de jättebra..stoor kram till dej.Helan.

inga Heiddal sa...

Hey Ann!!
tack sá mycket for dina kommentar...Vackra bilder du visar pá din sida och ju vist fostár jag vad du skriver men jag kan inte prátta svenska so gott..Har en trevlig tirsdag. Hálsningar INGA frán Island :)

Betonggården sa...

Njut riktigt ordentligt av utmärkelsen. Den är du väl värd!

Återigen blir jag så där härligt glad och inspirerad av din sida. Vad bra det blev!

Imorgon ska jag försöka ta mig förbi en loppis, men jag tror inte det blir några fynd. Nu var det iofs flera år sedan jag var förbi den, men då var det då bara skräp. Ska bli intressant att se om det är nån skillnad nu. Hoppas verkligen det! Vill oxå hitta finfina grejer att fixa till. :)

marita blücher sa...

Grattis till utmärkelsen! Så flitig du har varit i helgen - fina grejor har du målat och allt "klär i vitt".
Tack för din kommentar på min blogg.
Ha det så bra tills vi hörs igen.
Kram/Marita

Jessika sa...

Visst är det roligt med lite färg!!

Tack för tipset, skall gå till biblioteket åt svägerskan och titta efter en bok om staket m.m.

Ditt bokreafynd kommer att ge dig många goda tips, använder den ofta.

Här åkte penseln fram innan jag gick till jobbet i går eftermiddag. Ha,ha vitt vitt vitt..

Hälsningar Jessika i Gula Villan

husnummer30 sa...

En sådan hattask har ju jag med - fast fortfarande omålad. Har aldrig tänkt på att den skulle kunna målas, men nu blir man ju lite inspirerad.

Ha det fint! //Jill.

Lilla Blanka sa...

Hej!
Ja vad fina saker...och att få det vitt gör ju sitt till också :)
Kram
Mia

Living by Milla sa...

Vad fint allt blev i vitt !
Det är kul att måla, jag har ett stort gammalt skåp som jag vill måla vitt !

Kram Camilla

Maria sa...

färg kan göra mycket!!!

IKT i min vardag sa...

Den boken har och älskar jag. Jag gillar alla deras böcker. Maten är både god och hälsosam.
Olivträdet gillar inte att bli för våt om fötterna och tål ganska mycket torka. Det gillar ju att vara utomhus men inga minsugrader. I början kan man ha det ute på dagen och inne på natten.
Så fina dina målarprojekt blev!

Lycka till!

Kram

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så fint allt blev! Ja man kan tro att du har köpt nya saker =)

Kramisar Anita

Gårdsromantik sa...

Vad kul att se att det är fler som är i målartagen - visst blir det fräscht med vitt!

Kram Maud

Anonym sa...

Vad fint det blev! Är så roligt att förändra med färg : ) Sakerna blir som nya.

Ha en bra dag!
Kram Maria

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vad det blir fint, det du har målat :) Tack för de rara orden. Kransen har jag inte gjort själv den är konstgjord och ifrån SIA, den har hängt med i några år.
Må så gott!
Helene

Goa sa...

Visst är vitt vackert!
Helt lovely blev det hela!!
Står själv och håller i min pensel och funderar på var den ska hamna..:)

HA en fortsatt underbar dag!
Kraaam...

Änglahem sa...

Så fint det blev! Det är fantastiskt vad allt kan bli fint i vitt!!

Grattis till utmärkelsen!

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Annika sa...

Kul att du varit på min sida och kommenterat i min blogg. :) Ser att du också varit i målartagen, fiint med vitt :)...... Det är svårt att sluta när man väl har börjat eller hur!:)... Det är som du säger mycket bra när man kan sammarbeta, man får en hel del gjort då:)......Kram Annika

Hannis sa...

Men hur hinner du??
Fint som 17 blir det i alla fall!

Tack Ann för dina ord!
Du gjorde verkligen min Söndag!

Kram Hannis

drömmen om vitt sa...

Tänk vad lite vit färg kan göra en lycklig:)Det blev jätte fint.
Lotta

Anonym sa...

Jag börjar med att tacka för din kommentar hos mig....det är så kul, och snart har du oxå nått den "magiska" gränsen ska du se.

Å sen vad fint allt blev när du har målat det vitt, själv håller jag på att måla mitt skrivbord...men det tar lite tid.

Kram Pernilla

RANA sa...

Först av allt: grattis till utmärkelsen!!!! Så roligt. Du är den väl värd, gumman. :-)

Och sen: oj vad mycket härligt fint du har hunnit med. Vilken make over. Otroligt fint, allting. (Nästan varje dag tänker jag på hur superläckert vårt stora bord i äckel-furu skulle bli i vit skrud. En vacker dag skrider jag till verket. Har fått för mig att detta är ett vansinigt stort projekt. Det är ju sex stolar också, gudbevars.)

Och sist: tack SÖTA du för snälla och stöttande ord. Det värmer verkligen.

Kram,
Drottningen i Snorlandet
(alias Rana)

Anonym sa...

Det var ett bra bokrea fynd du fick. Den boken har såå mycket goda recept.
Smaklig måltid!
Kram Lena

Hemma hos Klara... sa...

Vad fint det blev! Den lilla lådbyrån eller vad jag ska kalla den blev jättesnygg som vit. Min mamma har en sån hemma jag tror jag ska norpa den från henne och måla om den... *fniss*

Kram Helena

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det är jättekul när man ser det färdiga resultatet, allt blir så fräscht! Jättefint, du har varit så flitig med penseln!
Vad roligt att du gillade vårt kök!
Ha det gott!
kram
nina
ps Grattis, du är värd utmärkelsen!

Marie sa...

Så fint allt blev! Tänk att det blir sådan skillnad med lite vit färg!

Ha en bra onsdag!
Kram Marie

My Lovely Things sa...

åh vad mycket fint du har trollat fram med vitpensel

kram anna

Solsjö - Under en vind sa...

Vad mycket fint du har målat!!!

Ha en toppendag! Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ mycket grejer du har förvandlat med vitfärgen. Det blev jättefint alltihop!
kram
Marie

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Här är det någon som har legat i ser jag :) Fina förvandlingar!

Ha en bra dag!
Kramisar
Flisan.

ängeln i vitt sa...

Helt underbara prylar nu när dom blev vita.

Ha det gott
Kram Carina

Lilla Trollbacken sa...

Jaha nu har vi varit flitiga igen. Blev ju jättebra! Jag har hållit på med brunfärg ett par dagar. Vi håller på med våra takstockar. Känns lite ovant att palta med brunfärg ska ´jag säga.
Kram
Gabrielle

Millygarden sa...

Hejsan,
Första gången jag är här.. oh så mycket fint du har målat...


kram Marina

Dorthe ♥ sa...

Blev sååå avundsjuk på den ljuvliga hatten och asken....suck....vill oxå ha! :-)

Kram
Dorthe

Hannis sa...

Vill bara önska dig en trevlig och lugn helg!
Hoppas allt är bra med dig/
Kram Hannis

Related Posts with Thumbnails