måndag 15 december 2008

Besök på Tivoli & Lisbeth Dahl . . .

Hej igen - nu duggar inläggen med bilder från vår november resa tätt . . .
Vi fortsätter i Danmark och besöket på Tivoli!
Planteringarna där är helt underbara - titta bara på den här krukan med samplantering av hyacinter och brysselkål - bara så läckert!
För 5 år sedan förlovade vi oss på Tivoli under just det här trädet - helt oplanerat blev det bara så romantiskt! Vi hade egentligen bokat vår förlovningsresa till Prag men en flygstrejk på Kastrups flygplats gjorde att vi snabbt fick tänka om och då hamnade vi här i Köpenhamn och på Tivoli.
Fem år senare stog vi där igen - under detta gigantiska träd som i kronan har massor med stora röda lysande hjärtan - skålade gjorde vi i glögg nu som då :-)
På Tivoli finns även Lisbet Dahl's butik - svårt att bara gå förbi . . .
Det är tur att man inte kan ta med hur mycket som helst hem . . .
Men en och annan julklapp blev det . . .
Avslutar med vår Köpenhamns klassiker - men vi är nog inte ensamma om att äta den när vi är där - ha. . ha. . ha
Ha det gott vänner - jag är snart tillbaka med nytt inlägg från härliga besök.
Kram
Ann

6 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Tivoli är så otroligt vackert!

Tänk att de har en Lisbeth Dahl butik där - de har så vackra flärdfulla ting!

Kram Maud

Under mitt kök sa...

Du har så rätt!!! När du sa att jag skulle gilla butik Sophie. Super mysigt.Vill åka dit snart känner jag. Kram på dig Och Tack för att du är du!!! Elisabeth

bykerstin o. butikblandannat sa...

Ååå va mysigt! Var på Tivoli för ett år sen i julvimlet och det gör jag gärna om igen! Upptäckte Lisbeth D i Köpenhamn då också. Oj oj.. :)
Läcker plantering också!
Kram Kerstin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var väl romantiskt! Med det trädet och alla hjärtan...
Jaså Finns Lisbeth Dahls butik där? Då får man göra ett besök nästa gång man är i K-hamn
kram
Marie

Marie sa...

Tivoli är alltid så mysigt pyntat på julen. Mysigt att ni förlovade er där.
Såg dina bilder från Butik Sophie. Jag var där nu i slutet av november, oj så vackert det är där, man vill ju typ ha allt, hihi.

Ha en trevlig helg och en riktigt God Jul!
Kram Marie

Annas Vita Hjärtan sa...

Åh jag vill också till Danmark, jätte mysigt verkar du haft.

Ha det bäst!

Anna

Related Posts with Thumbnails