torsdag 25 september 2008

Laddat med lök i stora lass . . .

Hej och tack alla ni som läste och kommenterade mitt "orchinlägg" - kände att jag ville sprida lite kunskap på bloggen om det.
Idag har jag laddat med lök inför helgen. Ute i sista stund som vanligt när det gäller att sätta lökar i krukor och rabatter utomhus - men, men man kan inte vara i fas med allt jämnt - eller hur ?
Snödroppar, narcisser och vita tulpaner i mängder hade jag tänkt få ner i jorden. Nu hoppas jag att det fina vädret håller i sig och att lusten att gräva fortfarande finns kvar när jag väl blir ledig.
När jag ändå var igång idag med mina lök inköp hittade jag jättefina exemplar av amarylis. Och nu var jag snabb - slog till direkt för jag vet att de fina exemplaren snabbt tar slut.
Färg - Vita förstås!
Har lite andra roliga planer för helgen också men det tar vi i nästa inlägg. . .
Ha det gott alla och njut nu av det helt underbara vädret!
Kram
Ann

7 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vad du har laddat! Åh, vita amaryllisar - underbart!
Vad ska hon hitta på nu?
Trevlig helg!
kram
nina

Skatan sa...

Godkväll frun!

Här är en till som har handlat på plantagen i dag. Tre påsar lökar slog jag till på. Det lär bli en perforerad liten radhustomt innan jag är färdig :)

Nu säger jag godnatt och sov gott!

/A

Älfgärdet sa...

Det blir till att göra ett Plantagen-besök ser jag ;). Så fina amaryllislökar!

My Lovely Things sa...

åh vad kul att få plantera alla de lökarna!!
kram anna

Tidsmästarinnan sa...

oj! är det sista minuten för lökarna?! Ja du är före mig i alla fall! :-)

Massor av härliga loppisfynd att kika på här också!

Lycka till med planteringen!

Kram
Susanne

Inspiration i vitt sa...

Vad kul att du hittade till mig så att jag fann dig.
Ja tänk vad fint det blir till våren när du planterat alla fina lökar du köpt.
Vita amaryllis är såå fint till den vita julen.
Kram på dig/Ingela.

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Så länge det inte är tjäle så går det bra att peta ner lökarna. En gång fick jag en hel kruka av min mamma med lök. De hann inte riktigt ner, men jag myllade ner hela krukan- på mammas rekommendation- i den jord och löv jag kunde. De kom snällt upp på våren. Sedan kunde jag flytta dem dit jag ville ha dem.
I år har jag satt vita kungsängsliljor alba, under min hägg. Jag gillar lite halvvild trädgård.
Tack för fin blogg.

Related Posts with Thumbnails