söndag 21 september 2008

Trädgårdens svarta guld och mera fynd - del 4

Nu är jag snart ikapp alla loppisfynd från i somras - men jag har några godingar kvar som jag vill visa er.
Denna underbara kanna blev min för en mycket, mycket billig penning på väg hem från Helsingborg - jag tror att han som hade loppisen inte hade en aning om sakernas värde - men det var helt OK för mig :-))
En sån form har stått på önskelistan länge och i Sala hittade jag den - däremot var den inte billig - så i slutändan jämnar det där med fynd ut sig.
Det små gröna kvistarna som är i fattigmanssilver- krukan är skott från mitt myrtenträd. Nu ska jag försöka plantera ett eget myrtenträd - vi får väl se om några år om det blev nått .
Nedan söta lilla pressglasskål på fot - fyndade jag i Turinge vid Nykvarn i somras tillsammans med min svägerska Lisen - vi fick en timme på egen hand och hann göra en hel del fynd.
Nu är skålen fylld med vår trädgårds svarta guld - björnbär - så himla gott och nyttigt!
Avslutar med en bild på en ny skönhet som jag fick av min underbar man J igår. Här träffade han helt rätt i färgval på blomma - han är bra go ;-))
Helgen har annars gått i lugnets tecken - har en seg förskylning med en hemsk hosta så jag har kurerat mig så gott jag kunnat.
Önskar er alla en fortsatt skön söndag!
Kram Ann

4 kommentarer:

Frida sa...

Hej!
Vilka fina loppisfynd du har gjort. Själv har jag inte hunnit gå på så mycket loppisar i sommar får väl ta igen det i höst i stället. Krya på dig!
Kram Frida

Anonym sa...

Vilka härliga fynd du gjorde, gillar den där "formen" som du dyrbetalade för.
Vad tråkigt det är med sådana segdragna förskylningar men jag skickar en stor.....

Krya på dig kram
Pernilla

bykerstin o. butikblandannat sa...

Det är så roligt att se vad andra har fyndat på loppis! Läcker kannen. Hehe, härligt när man hittar prisomedvetna loppisar. Allt för sällan för min del tyvärr.. För nära storstan I guess. Va kul att du hittade till andra bloggen också! :) Jo, jag kämpar på. Mycket jag vill göra så tyvärr blev den här bloggen lidande ett tag. Men va jag har saknat! Kram Kerstin

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Hej!
Tack för att du tittade in hos mig. Du har verkligen mycket att botanisera bland här hos dig. Jag måste se runt lite! Din kanna med ben-detalj? är verkligen urfin!
Ruskiga orcher....

Related Posts with Thumbnails