fredag 19 september 2008

Loppis och nya fynd - del 3

Idag kommer några "sommarloppisminnen" och vi börjar på Gotland där vi sprang på en loppis i en liten gränd innanför den underbara ringmuren - på väg ner mot medeltidsmarknaden.
Detta kan man inte missa - eller hur ?
Efter skylten runt hörnet kom detta underbara fönster . . .
Dubbeldörrarna ledde in till en liten liten innergård där själva loppisen var.
Vacker skulptur i ett hörn i trädgården . . .
Gustaf satt snällt och väntade i gräset medan jag och min vän Gerd - röjde runt bland alla loppissakerna - men så blev han också "mutad" med att få en saffranspannkaka med salmbärsylt & grädde när vi var klara :-) det syns väl i hans blick hur förväntansfull han är.
En glad Gustaf på väg hem till stugan efter en lång och härlig dag & kväll i Visby under medeltidsveckan.
Blev det nått fynd då ?
Jodå - en underbar bläckpress blev min för bara 50 kronor.
De gamla glasögonen, fatet och soppterrinen nedan fyndades senare under sommaren vid en annan loppis i Sala.
Sillburkarna i silver ovan (vi hade sådana hemma när jag var liten och jag vill minnas att vi hade sill i dom) fyndade jag för 20 kronor/st på en loppis på väg hem från Helsingborg.
Avslutar dagens inlägg med en bild på mina älsklingsbokstäver A och X. Dessa bokstäver (hela alfabetet och & ) finns att köpa hos Elisabeth - med bloggen - under mitt kök .
Nu ska här laddas för en tacokväll med barnen - känns som vi är inne i tacoträsket igen varje fredag - men vad gör väl det när det är så gott!
Ha en skön helg allihopa!
Ann

18 kommentarer:

Kathys Home sa...

Hej, vad kul att du hittade in till mig och jag till dig. Jättefina bilder och härliga fynd. Gillar din soppterin på köksbordet. Jaadu, det är en sådan typisk sjuktid nu...bara hoppas det inte blir värre känner mig lite bättre nu faktiskt så morgondagen kanske är räddad..hahaa..Ha en skön helg//kram kat

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ha ha!! Sipp, sipp på dig du!! Första gången jag sippar med någon i bloggvärlden, kul, hihi!! :D
Fredagskvällen brukar leda rätt in i tacoträsket här också! Men det är smidig fredagsmat och ungarna älskar det ju! Ikväll blev det smidigt färdiggrillat, kyckling och revben. Vad mysigt ni haft det på Gotland, har aldrig varit där men vill väldigt gärna. Din sppskål är underbar, har undrat länge varför jag aldrig springer på en sådan, det är något jag verkligen skulle vilja ha och kunna servera en god soppa ur.
Önskar dig en fortsatt trevlig kväll och helg, sipp då!
Kram
nina

Frida sa...

Oj vilka fina saker du köpte. Låter så trevligt med medeltidsveckan,har aldrig varit på Gotland men har förstått att det är fint där.
Hoppas du också får en trevlig helg!
Kram Frida

Svenska inredningsbloggar sa...

Så mycket fint du har fyndat!
Oj är det sill burkar,hade en i mitt garage som jag har tagit in,trodde nog att det var någon slags vas...ler
Ha en trevlig helg/Irene

Katta sa...

Men vilken cool liten medeltidskille. Skulle så gärna vilja åka till Gotland på medeltidsveckan nån gång.Fina fynd du gjort med.Kram Katta

hagagården sa...

tack för kommentaren,jag använder schablon till bokstäver o siffror resten målar jag på fri hand.
ha en fortsatt trevlig kväll
ninni

lottens vita och gröna sa...

mmmmm gotland, mitt älsklingsresmål, vi var där en vecka i somras, riddarspel och hela kittet, loppis ingår där med, hihi! najsiga fynd du gjort, soppterrinen var grymgrym!
ha det gott, varmkram lotten

LillaFlisan sa...

Vilken fin blogg du har!
Hit kommer jag igen!
Flisan

Jenny Oak Fae sa...

Kul med musik på bloggen, och Duffy är ju så bra!

: )

KRAM & trevlig helg!

/Jenny

<3

Gårdsromantik sa...

Vilka härliga fynd - sillburkarna var ju urfina!

Kram Maud

Under mitt kök sa...

Hej Ann!Vad fint det blev med alla mysiga loppis prylar du hitta.Vi kanske ses i dag i butiken .Kram Elisabeth

Anonym sa...

TACK själv:)!

Lilla Trollbacken sa...

Det var inga dåliga fynd du själv gjort! Soppterinen är underbar!
Brödet köpte jag in den där italienska affären på kopparbergsvägen!
Kram
Gabrielle

Vit Spets sa...

Hej, Tack för titten :) skall börja med att tala om att vi är oxå fast i tacoträsket på fredagar! Igår blev det dock kyckling till - lite variation :)
Kontakt till lampan, köpte vi flera på Ikea en gång men nu när denna snygga lampa skulle upp så har maken lagt dem på ett sådant bra ställe att jag fick köpa en ny.
Spännande loppis & så ljuvligt Ni verkar ha haft det på Gotland - tänk jag har aldrig varit där, skulle så gärna vilja men det är ganska lång - kanske kommande sommar blir en bilsemester, vem vet!
Ha en underbar helg - vi har strålande solsken.
//Siv

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men så mysigt det ser ut med loppisen i VIsby. Visby är ju en fantastisk plats med stor charm så en loppis där måste ju kännas som rena vinstlotten.

Kul att du hittade så fina saker oxå!!

Kram Annica

tina | pepparochvanilj.se sa...

Hej! Va roligt att du hittade in till mig och jag på så sätt in till dig! Bloggvärlden är såå trevlig! Det verkar jättemysigt med loppis...jag är jättesugen på att besöka en själv och gör så fina fynd som du gjort! Det var allt för länge sedan nu!

Hoppas att du snart tittar in hos mig igen och att fler av dina läsare känner sig nyfikna...

Ni är alla välkomna! :D

Kramar Tina

Hannis sa...

Underbara bloggsyster!!

Dina rader hos mig gjorde mig tyst,lycklig med klump i halsen.
Har varit nere under ett par dagar och haft svårt att fokusera på det viktiga ,så kom dina rader.
Jag fick energi igen!
Tack Ann!!

Njuter av dina bilder och fynd!
Mycket fint har du hittat.
Underbart att njuta av Gotland.

Att bli mutad med Saffranspannkaka säger jag då inte nej till!
Har försökt göra det själv men det blir inte lika gott som på Gotland av någon anledning.

Stor kram Hannis

me and alice sa...

Hej Ann!
Härliga fynd du gjorde i somras!! Har en precis likadan terrin, men jag saknar locket!!!
Hi,hi...Vi har också hamnat i tacoträsket igen... Det är så underbart gott!!!
Kram Susanne
ps. Jag har mailat till dig nu...

Related Posts with Thumbnails