lördag 27 september 2008

Höstmarknad på Smultrongården . . .

Vilken underbar shoppingutflykt!
Tidigt i morse startade vår resa mot Nora och några butiker som varken jag eller min vän Gerd besökt tidigare.
På vägen dit stannade vi till vid Smultrongården som idag hade höstmarknad. Och vilket ställe - det var så underbart att vi åkte tillbaka dit igen - på vägen hem ifrån Nora. Vi ville bara ha mer av allt :-)
Här kommer en kavalkad av bilder från Smultrongården - ett ställe jag varmt kan rekommendera. Där finns läckra inredningssaker, blommor, kläder, smycken, delikatessvaror, trädgårdsprylar och mycket, mycket mer. Och på det här stället arbetar en helt underbar personal som verklliget vet hur man skall göra för att man skall känna sig välkommen.
På bilden syns något jag köpte men det visar jag en annan gång . . .
Underbart är zink . . .
Här knyts det underbara lövkransar - kläder från Odd Molly som också säljs i butiken . . .
Ljung och läcker staty . . .
Mer i zink . . .
Den här trädgården är verkligen en pärla . . .
Så enkelt och så vackert . . .
Färdig vacker krans och nu - välkomna in i butiken . . .
Vita azaleor, gjutjärnskrukor och en favoritbok - gissa vilken ?
Mera zink . . .
Glas, glas och mera glas . . .
Här ser ni fler av den underbara personalen och exempel på de läckra Odd Molly kläderna . . .
Tyger, speglar, urnor . . .
Vem vill inte ha . . .?
Mera fint . . .
Jag tror ni förstår nu vilket guldställe det här är . . .
Vitt, Prickigt, blommigt . . .
Härliga kuddar, täcken, lyktor, klädesplagg i vitt, sängkläder och barnsaker . . .
Förutom detta fanns ett helt rum med bara Odd Molly kläder, väskor, skor och stövlar - vi bara suckade !
Utanför fanns en liten vit stuga fylld med en massa "gottigheter" . . .
Bara så läckert!
Och så gott. . .
Ännu mera . . .
Ingen brist på ideér om vad man ville köpa precis . . .
På bilden finns ytterligare något som jag köpte med hem . . .
Efter gjorda fynd (det blev en del) avslutade vi besöket hos Smultrongården med kaffe och äppelpaj - stort tack - det var himelskt gott. Och till alla er som arbetade idag med att ta hand om oss kunder vill jag bara säga - ni var helt suveräna!
Till er åker vi gärna igen!
För att kunna ta alla dessa bilder fick vi vänta tills vi var bland de sista som var kvar - det hade bara blivit en massa ben och ryggar annars - butiken var "knöka full" med kunder. Tack snälla ni för att jag fick fotografera besöket på sena eftermiddagen - därav lite mörka bilder!
Vad vi gjorde i Nora och bilder på mina fynd kommer en annan dag - ni vet den som väntar......
Kram
Från en trött men "fyndlycklig" - Ann

23 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

O! Inte bara trädgården som var en pärla där inte!!! Så mycket fint!!!
Fortsatt skön helg!
kram och solstrålar!
nina

Jenny Oak Fae sa...

Så OTROLIGT mycket underbara ting det fanns där...ljuvligt..!

TACK så hjärtligt för din gulliga kommentar, blev varm & lycklig ända in i hjärteroten..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Frida sa...

Hej Ann!
Smultronsgården låter bekant. Vilket härligt ställe förstår att du gjorde många fynd där.Det hade verkligen varit ett farligt ställe för min plånbok. Äppelkakan ser ju underbart god ut.
Hoppas du får en forsatt bra helg vännen! Ska bli roligt att se vad du har kommit hem med.
Kram Frida

Lilla Blanka sa...

WOW...jag är helt mållös..vilket ställe och vilka bilder..åh rena rama drömmen!

Nä,nu måste jag kolla en gång till!

Kram
Mia

Viola sa...

OJ OJ OJ SÄGER JAG BARA, VILKET STÄLLE, NÄSTA GÅNG JAG FAR TILL DALARNA VET JAG AR JAG SKA STANNA, VERKAR HA HUR MYCKET VACKERT SOM HELST, ANTAR ATT DU FYNDADE NÅGOT VACKERT, FÖR DÄRIFRÅN KUNDE MAN VÄLAN INTE GÅ TOMHÄNT, HA EN FORTSATT BRA HELG, KRAM VIOLA

Gårdsromantik sa...

Vilket mysigt ställe - där hade jag gärna shoppat loss - förstår att ni återvände!

Kram Maud

Beas sa...

Vilka underbara bilder, jag har aldrig varit där och heller aldrig fått ta del av så många vackra bilder därifrån. Jag skulle gärna vilja knåpa ihop en liknande lövkrans faktiskt, så underbart vacker.

Och lajvkläderna var underbara. Jag har lite "maskfobi", blir rädd när jag ser masker, så när min lillebror höll på som mest med sina kompisar och de gjorde sig iordning inför lajv så höll jag mig alltid undan. De skulle alltid skrämmas och busa eftersom de visste att jag var livrädd. :-D

Men underbara skapelser på kläderna...och sminkningen är helt fantastisk. Det är som du skriver...också ett vackert hantverk.

Kram Bea

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Mysigt med höstmarknad :)
Ska blil roligt att se vad Du fick med Dig därifrån!

Vi var också på "Stråket" häromdagen, fast inte till Smultrongården utan till Lilla Ugglebo och Min Skattkammare :)

Kramar
Fliset.

Ann-Charlotte sa...

Ja du idag är jag så där lagom mör...men det va härligt med alla skrattande barn. Det roligaste va att 3 av barnen har bestämt att dom ska flytta hit hehe. En talade om för sin pappa vid hämtning att han skulle hem o packa för här skulle han bo. Jag tror inte man kan få bättre beröm hihi.
Vilken underbar butik du har varit på...det ser farligt ut hehe.
Ha en underbar söndag!
Kramisar
Ann-Charlotte

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Smultrongården är så himla mysig,var själv där för lite sen.
Stallet kommer att bli med både inredning och kläder samt ett cafe
med lite smått och gått,jag tror även att det kommer att bli en fest våning med tiden.
Kram Marlene.

Monika sa...

Hej där :o)

Tusen tack för besöket hos mej :o)
Jag blir alltid extra glad när jag ser en kommentar från en ny besökare :o)

Din blogg är jättefin! Hemtrevlig och personlig. GILLAR! :o)

Vilket mysigt inlägg. Här fick jag ett besök på Smultrongården i ord och bild som känns nästan som om jag var där. Kan faktiskt känna atmosfären :o) Underbart ställe.

Återkommer med all säkerhet hit till dej på fler besök :o)

Ha det gott och en skön söndag!

Kram

Monika

Evelina sa...

Godkväll!

Du har någonting att hämta hos mig. =)

Kram Evelina

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja det är jäkla tur att vi inte har någon fågel flygande fritt i huset för den skulle banne mig flyga rakt in i mitt öppna gap!!! Vilket ställe!!!!!! Ja här uppe i norrland så man inte bortskämd!

Ja gissa om jag skulle vilja besöka det mysiga paradiset =)

Kram Anita

MiaMaria sa...

Hej!

JA där skulle man ju gärna ta sig en titt har tänkt på det ett bra tag men det blir liksom inte av...förstår inte...ser ju så himla mysigt ut.....förstår att du fick med dig en massa hem.

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

Anonym sa...

Ögongodis bjöd du på där! Fler bloggare har lagt in bilder ifrån Smutrongårdens höstmarknad. Man slickar i sig och tackar för att ni bjuder på detta till oss som bor lite för långt ifrån!Häsningar Tulipa

smultrongården sa...

Hej på dig!

Vad jätte gulligt av dig att skriva o berätta att du lagt ut bilderna.

Måste säga att dom blev riktigt fina. Det var väl för att du var så duktig att fota kan jag tro...

Vi personal bara suger åt oss alla snälla ord kan du tro.

Kul att det märks att vi älskar det vi gör och vill ta hand om våra kunder på bästa sätt. Utan er får vi ju inte ha världens bästa jobb (tycker vi...!).

Dottern tyckte det var helt underbart att ni kom tillbaka efter Nora. -Fattar du mamma, säger hon, det är ju helt otroligt!

Jätte kul, verkligen!

Tack för allt positivt och varmt välkommen tillbaka.

Kramar Eva & gänget

Anonym sa...

Men vilket underbart ställe ni har besökt, jag förstår att ni var dit 2 ggr på samma dag ;-))
Väntar med spänning för att se vad du "fick" med dig hem.....

Ha det bra
Kram Pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja jag vet hur fint det är på Smultrongården! Jag var där förra Sommaren och på hösten också...
SKulle gärna åka ett varv nu med en gång...
Kram
Marie

Hannis sa...

Himmel och pannkaka!
Dit skulle jag vilja åka med proppfull plånbok=))
Förstår att ni njöt i fulla drag!

Jag tar tacksamt emot tips om shopping i krokarna runt Nora.
Brukar vara där i bland men har inte lyckats hitta något guldställe.

Lyssnade inåt och tog en dag ledigt.
Tillägnad loppis och promenad i vackert höstväder.
Ljuvligt!

Hoppas du har det gott//Kram Hannis

Hem och Lycka sa...

Ojoj vad mycket fint, ett ställe man gärna skulle besöka. kram!

RANA sa...

Vilken kavalkad av bilder med läckra grejer! Inte minst kläderna... Jag förstår att ni njöt i fulla drag. Ta mig med nästa gång! ;-)

Kram, Rana

bykerstin o. butikblandannat sa...

Åååå va mycket fint! Tack för den inspirationen! Kram Kerstin

Himlarum sa...

Åh, sådana fina tips! TACK!

Ann-Helen

Related Posts with Thumbnails