tisdag 4 mars 2008

Den stora dagen....

Ja - då har vår minsting blivit 6 år! Han blev firad med frukost och paket på säng i morse - sen ville han inte gå till dagis utan vara hemma och leka med alla saker han fått. Och visst han fyller bara 6 år en gång så varför inte passa på om man kan ta ledigt. Jag tog ledigt - kändes som ett helt rätt beslut! Eftermiddagen löste sig oxå.....så han fick en heldag och var så nöjd vår lilleman. Tänkte ni skulle få se äggänglarna - ala Gustaf - som han målade när han för någon vecka sedan var hemma och hade vattkoppor. Han ville ha andra ben på sina äggänglar än vad som var med i paketet från Panduro och dom blev faktiskt riktigt häftiga.
Jag fick göra 2 av de 10 som fanns med i paketet - men färgvalet på mina äggänglar föll inte Gustaf i smaken precis - ni förstår nog varför - han är ingen fan av vitt.......
Nu är jag rätt sliten efter allt kalasande med mat och tårta till våra gäster - en mycket nöjd 6- åring sover gott i sin säng. Snart gör en mamma det också..... ;-)
Ha det gott alla underbara läsare.....återkommer snart.
Kram Ann

13 kommentarer:

husnummer30 sa...

Äggänglar - det tycker jag ser mysigt ut! Lite skojigt pyssel, som sedan blir skojig dekoration. Blir ju helt utmärkt! Och stora 6-åringen har ju målat superfint (och du med såklart).

Hoppas ni sover gott i natt allihopa - det ska jag göra! //Jill.

My Lovely Things sa...

åh så fina,

jag kikade på dem i katalogen, så fina det blev..
alla blev jätte trevliga..
kul för din lilla kille att ha fått pyssla ihop några själv..
ha det gott..
kram anna

Hemma hos Klara... sa...

Nämen! har du också en 6 åring född med det roliga datumet 020304 :) Vad fint ni har pysslat!

Må så gott!
Kram Helena

Frida sa...

Vilka fina äggänglar!
Kram Frida

Frida sa...

Ja jag tänkte det ska bli i ganska glest stickad sjal. Jag har sticka nr 9 man kan ju ha tjockre med om man vill. Det finns bra möster på www.garnstudio.com
Om du vill börja i toppen är det inte alls svårt. Du lägger upp tre maskor sen gör du ett omslag varje varv du stickar så att maskorna ökar hela tiden.
Hoppas det kan var atill någon hjälp!
Kram Frida

Betonggården sa...

Åh, vad mysigt att ha en dag med killen! Jättesöta ägg ni har gjort!
Här har det "firats" 8 månader idag! (Man kanske skulle ha gjort sig lite chokladpudding, dagen till ära! Haha!)

ängeln i vitt sa...

Tack så jättemycket för kommentaren det värmer så att det finns så goa människor som bryr sig. Nu ska vi blicka mot våren och med allt som ska göras på tomten. Det är tur att det finns nåt att göra och att man kan tänka på nåt annat emellanåt.

Ha det gott
Kram Carina

Hannis sa...

Men vilka söta äggänglar!

Förstår att du var trött efter allt kalasande!
Hoppas du fick sova ut=))

Kram hannis

Guldkorn i min vardag! sa...

Grattis till lilla sexåringen, o ros till dig som stannade hemma med födelsedagsbarnet...
Jag gillar minstingens äggänglar så scharmiga men mammans äggänglar var fina me tycker jag1
Kram Ulla-Bella

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men så söta!!!!

Grattis med till grabben!!
Hipp Hipp hurra till dig Gustav,,,så fina äggänglar du gjort!!!

Go kväll Millan

Tidsmästarinnan sa...

grattis till sexåringen, vilka tjusiga äggänglar han gör (och du med!)
Trevlig helg!

S.

Philura sa...

Jättesöta äggänglar. Så läckra färger. De vita är också så söta.

johanna sa...

Hej
Vilken mysig helg du verkar ha haft...Din kotte är sååå fin!!!
kraam

Related Posts with Thumbnails