lördag 15 mars 2008

Medans färgen torkar.......

Tack för alla fina kommentarer om vårt skafferi. Det var kul att läsa om alla era kommande skafferiplaner - hoppas få se något färdigt resultat framöver.
Idag har jag haft massor med egen tid och då händer det grejer. Jag har målat ägg och påskpysslat men det får ni se mer av i morgon för först ska färgen torka......
Så länge får ni hålla till godo med bilder på en vacker bok som jag tycker är så underbar - det är J's bok och det är nog den äldsta boken vi har i vårt hus.....
Sveriges Rikes Lag - År 1734
Fel ljussättning - får inte till mina foton - någon som kan ge tips?
Min medeltida kniv fick vara med på ett hörn - den har jag fått av min äldste son Oscar på min födelsedag - han vet vad jag tycker om.....blev så glad för den presenten :-)
Håller på att torka en massa vita rosor som jag köpte med förhoppning om att de iallafall skulle stå sig över helgen.....men icke - så fort de började sloka åkte de upp i "torkhängningsläge".
Kaklet ni ser är det vi har i vårt kök och det har sin egen historia just den färgen - bondunge som jag är påminner mig färgen om nyplöjd åker. När jag var liten älskade jag att hoppa runt och springa på den nyplöjda åkern och doften från jorden var helt underbar. Nu kanske ni tycker att jag är helt vrickad men fick man vara med i traktorn både vid sådd, skörd, plöjning och snöskottning tar man till sig ett och annat - med alla sina sinnen. Så för mig väcker detta kakel en hel del underbara barndomsminnen.....
Rosorna på tork är rätt fint....eller vad tycker ni ?
Nu ska jag måla en omgång till innan melodifestivalen börjar.....
Kram på er alla!
Ann

19 kommentarer:

Ninis sa...

Jättefint med torkade blommor, jag har varit helt tokig i det, men när vi flyttade till huset, slängde jag en hel del... =( saknar dem liiite eftersom bakom varje blomma finns en tanke från någon person.

Tack för det fina tipset om köksgardiner, ska genast kolla lääääget med lakan.. =)

Charlotte, min favvo vann melodifestivalen!

Många kramar
~ Ninizz

Anonym sa...

Jag konstaterar ofta att det är roligt att träffa bloggare. Läste förut en massa inrednings-(och utrednings, läs trädgård, altan)tidningar men hittar så mycket inspiration hos bloggvärlden att det ofta räcker. Har hittills bara läst lite grann på din inspirerande blogg men skall nu läsa vidare.
Önskar dig en fortsatt härlig lördagskväll!
Må gott,
Bella

Hemma hos Klara... sa...

Tack så jättemycket för tipsen om vad man kan göra av gamla lakan. Det bara att sätta i gång och sy :) ska nog bli lite gardiner tror jag.

Fin gammal bok! och kniven med. Jag har faktiskt smidit en egen sådan som jag är stolt över. Får se om jag törs visa den i bloggen någon gång... ;)

Ha en fortsatt härlig helg!
Kram Helena

Frida sa...

Hej!
Underbar bok! Det är jättefint med torkade blommor.
Kram Frida

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ja det var en gammal fin bok, kniven och rosorna också. Undrar vad du målat??
Ha en skön helg!
kram
nina

Ann-Sofi sa...

Hej!
Tack för besöket... tror inte jag besökt dig tidigare spännande ska kika lite... såg ett fint fönster med fågelhålk både ute och inne mysigt...

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Fint med torkade blommor :) Just nu har jag inga men har haft en hel del, kanske skall börja igen. Jättefin gammal bok:)
Må så gott!
Helene

Lilla Blanka sa...

Vilken fantastisk bo..gillar gamla fina böcker med vacker skrift i :)
Kram
Mia
Ps jag tyckte du fick till bilderna jättebra..!

sommar-rummet sa...

Kul att du hittade in till mig, för då hittade jag till dig! Ha en fortsatt bra helg! KRAM

Annie - Annalunda sa...

Vad kul att du lämnade en hälsning så att jag kunde hitta hit till din härliga blogg. Så mycket fint du visar och så härligt du skriver!

Hit kommer jag jättegärna tillbaka!!! kram Annie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Boken är helt underbar! Alltså gamla böcker är ju så vackra!
Jag älskar också torkade rosor! Har inte så många som jag hade förr, men de lilla jag har kommenterade en väninna snabbt att torkade rosor är ju sååå ute! Pyttsan!!! Nä här ska torkas rosor, blev så inspirerad av dig.
Kram Anita

Anonym sa...

Har presis varit in på Fridas gård och kollat.De har ju jättefina fågelburar och bra priser,tack för tipset. Vilken spänande och vacker bok du har där.Ha en bra dag, kram Katta

Hulda sa...

Takk for koselig hilsen i butikkbloggen min, jeg har en blogg til som jeg oppdaterer flere ganger for uka. Håper du titter innom den. :) http://huldals.blogspot.com

Veldig fin gammel bok du har fått tak i, jeg har et par slike jeg også, har brukt å scanne sider i den, og skrive ut til scrap og slikt. Til vanlig ligger de til pynt i en kasse i gangen. :) Spiskammerset ditt ser så fint ut, det er nøyaktig et slikt jeg vil ha når vi får bygd hus. :) Husker godt at farmoren min hadde et slikt ved sida av kjøkkenet.

Karin i Villa Grå sa...

Hur gick det i Melodifestivalen igår då? Vi tittar aldrig på den svenska, men det händer att vi låter teven stå på när det är den stora Eurovision song contest. Vann Perelli, tro?

Du skrev en jättegullig kommentar och jag vill bara säga att det är tråkigt att du, trots att du bara är 44, har förlorat båda dina föräldrar. Har ni bra sammanhållning, ni syskon som nu är äldst i er "klan"?

Din bok är underbar, jag kan betrakta gamla böcker lääänge, med vördnad..!

Ha en bra ny vecka!

Kram, Karin

Kamomilla sa...

Hej på dig! och tack så mycket för besöket och hälsningen i min blogg! Du är mer än gärna välkommen åter! :)

Din blogg är minsann trevlig den också! :)

Kamomilla

In my house sa...

Vilket fint Stilleben det där va,,rosen och boken....
Tjusigt....
Kram josse

Doften av vanilj sa...

Åhh vilken härlig bok! Så där underbart nött... Jag är också bondunge så jag kan relatera till det du beskriver. Många härliga barndomsminnen, åka hölass,klättra bland halmbalarna, mata småkalvarna och åka traktor. Härligt!Ha en bra dag/Kram

MODERN COUNTRY sa...

For en underbar gammel bok!! Og dine tørkede blomster er virkelig vakre. Jeg hadde faktisk tenkt å tørke noen selv, snakk om sammentreff :)

Takk så mye for den gullige kommentaren i min blogg, jeg ble kjempeglad! Moro å møte nye bloggere :)
Ha en riktig fin Søndag!

Klem fra Aina

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vilken fin och charmig gammal bok! Vi hhar en gammal bibel som bara ligger i ett skåp. Kanske man skulle lägga fram den som du har gjort...
Ha en bra söndag.
Kram!

Related Posts with Thumbnails