lördag 22 mars 2008

Hasta kvasta - kärringen is back......

God fortsättning på Påsken - har ni sett vilka läckra brudar jag träffade på blåkulla.....hi hi !
Här har det kvastats må ni tro - men inte med kvasten........utan med penseln.
Jag har fått ett par dagar "egen tid" för att få måla i lugn och ro och äntligen få sätta lite vit färg på några saker som länge legat på önskelista..... i morrn när allt har torkat ska ni får se lite före och efterbilder. Under tiden får ni hålla till godo med lite fjäderfä arrangemang....
Gustaf's gräsmugg med små kycklingar....
Färggranna fjärderfän...
Mina första påskkycklingar...
Ja - i morgon blir det liv i stugan igen då kommer alla hem och då ska vi ha påskbord och fördelsedagskalas för mellan pojken Ludwig som fyller 14 år.
Ha det gott!
Kram Ann

20 kommentarer:

Hannis sa...

Åh vad skönt att du fick lite egen tid.
Ska bli spännande att se vad du målat.

Påskkycklingar och hönor i alla dess former=))Fint!
Enda pyntet här blev gula tulpaner.
Stolarna tog all tid,men det var det värt!

Önskar trevligt kalas för er!
Kram Hannis

My Lovely Things sa...

aå vad härligt att få egen tid till att måla--ska bli roligt attse vad du har målat för nått!

Fina påspynt du har..gillar verkligen dina tuppar..

ha en bra daag..

kram anna

RANA sa...

Jag vill bara tacka för senast - närmare bestämt i torsdags natt, om minnet är luddigt. Härligt party, härlig stämning. Jag blev lite nervös bara när du viftade som vildast med din kvast, men allt gick ju bra till sist, och jag har hört att de andra har börjat hämta sig nu. ;-)

Glad påsk, främling! Härlig blogg du har.

Allt gott!
Rana

mittiminvillervalla sa...

Tack för påhälsningen :o) Gulligt av dej att titta till oss!

Härlgit att du fick lite egen tid. Det mår man bra av. Och att få måla i lugn och ro kan vara rena rama meditationen. Ska bli kul att se vad du haft för dej :o)

Och massor mysigt påskåynt visar du också. Jag har inget speciellt påskpynt. Men i helgen har jag pysslat ägg i alla fall. Tur att jag hade något att sätta händerna i ;o)

Här är dom sjuka än. Dottern är lite piggare men mannen ligger platt.

Jisses! Ska jag börja här hos dej nu också! Jag har ju så lätt för att braka i väg och skriva mycket :o)

Bäst att kila iväg nu! ;o)

Varma påskkramen!

Monika

Guldkorn i min vardag! sa...

Hejsan!
Jag tycktes känna igen mej själv som en av häxorna, men synen avtar ju med åldern så jag kanke såg i syne.
Så fina påskkycklingarna var!
Grattis till Ludwig somm fyller 14 år(stora karln) hoppas ni får en trevlig fest!!
Kram Ulla-Bella

annaslantliv sa...

Glad påsk till dig med! Hoppas ni får en bra dag med gott i magen och trevligt sällskap.

Jag älskar alla små söta kycklingar, man känner sig som barn på nytt när man får ta fram dom.

Kram Anna

Anonym sa...

Ååh jag bara ÄLSKAR dina rostiga pryttlar som du visar i tidigare inlägg!! Riktiga *vill ha*!!
Pewh...

VAR har du hittat dom?

Ha en bra fortsättning på helgen!
Kram//Z

borghild sa...

Koselige høner og kyllinger! Godt med litt egentid iblant, selv om det kanskje ikke blir så ofte!!:-) Lykke til med fødselsdagsfeiringen! B:-)

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vad härligt att få egen tid till och måla.
Ska bli roligt att se vad du har målat.Jag hoppas att jag kan måla till kvällen,om jag får hem skåpet I DAG.
Kram/Irene

Anonym sa...

Tack för kommentaren på min blogg! Vad roligt att du oxå hållit i penseln : ) Ska bli kul att se vad du målat!! Har precis målat klart allt nu! Lägger ut bilder så fort det torkat och allt kommit på plats!

önskar dig en trevlig dag!

Kram Maria

MiaMaria sa...

Hej!

Vad skönt att få tid för sig själv pyssla och ha det så gott!

Underbara ägg du visar i ditt förra inlägg!


Önskar dig en fortsatt trevlig PÅSK!
Miamaria

Doften av vanilj sa...

Vilka härliga fjäderfän du visar! Låter spännande det där med allt du målat. Ser fram emot att få se resultatet/ Kram på dig

Lilla Trollbacken sa...

Det ska bli kul att se vad du målat den här gången. Söta kärringar och kycklingar.
Ha det gott!
Gabrielle

Anonym sa...

öö har jag missat nå hehe nice sida mostran jag kan jag med kolla in min sida jag gjort
www.faxas.se hoppas allt är bra med er kram T

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihi;) så du träffade med ett gäng kärringar du!!!japp visst var det en trevlig kväll på blåkulla!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Kärringarna ja, jag pratade med en snubbe som sa att jag inte fick glömma att skära en skåra i kvasten så "kärringhelvetet" inte kunde komma tillbaka ;)
Vad kul att ha kvar dessa små påskkycklingar att plocka fram år från år.
Grattis till 14-åringen!
Önskar dig en skön annandag Påsk!
kram
nina

Annie - Annalunda sa...

Härligt med påsken...inte så mycket måsten...utan man kan bara vara...och få egen tid...själv har jag fått ta till plan B...dvs inomhuspyssel för ute har snön vräkt ner.. annars hade jag tänkt börja vårstäda i trädgården. Fina kärringar... ;)och spännande att se vad du har målat..

Kram Annie

Solsjö - Under en vind sa...

Härliga påskbilder!
Hoppas att ni får ett lyckat kalas! Kram!

"M" sa...

Ja det blev en kall resa till blåkulla...men nu är påsken slut...mot våren...kram

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Väntar med spänning på att få se vad som hamnade under penseln!

Hoppas att hela påskhelgen har varit till belåtenhet och att påskmaten och godiset smakat gott :)

Kram
Flisan.

Related Posts with Thumbnails