söndag 16 mars 2008

Varning för ägg.......

För alla er som eventuellt börjar tröttna på ägg kommer här en liten varning... Sent kom jag igång med mitt "äggpysselprojekt" - men äntligen är de klara och på plats - håll tillgodo här kommer mina egna försök till personliga ägg..........och arrangemang.
Mera ägg....
Ännu mera - ni ser man kan ha torkade rosor till mycket....
Flera "värp platser"...
Även ute börjar det bli påskpyntat.....
Som ni ser det värps både här och där...
Nu börjar jag längta efter ätbara ägg med en liten "sillabit" och tillhörande stark dryck i ett läckert gammalt glas på hög fot....eller vad säger ni?
Det är inte många dagar kvar nu och det ska bli så skönt med flera dagars ledighet och tid för sånt som gör livet gott.
Ha det bra alla ni underbara som tittar in till mig!
Kram
Ann
PS) Typsnitt och fontstorlek spelar mig ett spratt - bara strul - ngn som vet vad jag gör för fel ??????

47 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

Det där med typsnitt o fontstorlek gör som det behagar tyvärr iaf. för mig och jag tycker att det blir samma vad än för text man väljer.
Förresten ägg tröttnar man aldrig på det är ju snart påska!
och du sill o ägg mumms!
Kramen Ulla-Bella

Broarne sa...

Nu måste jag slutspurta och fixa några ägg jag åxå, vi öppnar vårt café till helgen och då ska det vara PÅSK...!!!
Annmarie

Eva Agnes sa...

Själv har jag alltid varit helt galen i påsken och att påskpynta. Faktiskt lite roligare än jul, enligt min mening. Antagligen för att det är en föraning av våren.
Så du behöver inte varna mig för ägg. De är ljuvliga och jag ti´ttar gärna på dem.
Kramar ocg Glad Påsk önskar jaEva Agnes .

Vita maränger sa...

Hej!
Kul att du kikade in på min blogg.
Fina påskägg du visar.
KRAM

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Sill, njae tack jag står över *S*

Vilka fina ägg Du har pysslat! Här har icke påskpysslats ett endaste dugg, men jag påskpyntar inte heller !

Mmm, yngsta sonen är mäkta förgrymmad över hur alla kunde rösta sååå fel *S* ALLA borde ju ha röstat på Nordman ;)

Ha en skön avslutning på söndagen och en bra start på den nya veckan!

Kram
flisan.

annaslantliv sa...

Hej!

Vad roligt att dú gillade min sida.

Du ser ut att ha det jättefint så jag ska titta runt lite mer nu.

Alla "naturtrogna" ägg du har, vart har du köpt dom? Jag har letat överallt tycker jag men hittar inga ägg. Visst är det märkligt! Tyckte blomsterhandeln skulle ha men inte ens dom. De har i sina grupper men inga till salu...

Anna

mittiminvillervalla sa...

Blogger borde ta sig i "brasan" !!!!!

Hahahahaha! Nu blir jag nog avstängd! Jag tycker det krånglar så mycket nu. Hade just skrivit en kommentar och så försvann den som så många gånger förr.

Om du är sen med dina ägg så är jag ändå senare! Mina ligger fint vitmålade i en påse. Utan dekoration! Dina blev jättefina! Måste vara roligt pyssel att göra dom :o)

Ha det bääst!

Kramisar Monika

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ljuvliga ägg du gjort!! Visst är det roligt!
Ja, nog längtar man väldigt mycket efter påskledigheten nu, sillen hoppar jag men det går lika bra med en köttbulle till lillingen :D
Blogger krånglar ofta tycker jag, allt ser så bra ut på förhandsgranskningen men helt annorlunda när man publicerar. :(
Hur gör du för att få två bilder bredvid varandra så?
Kram
nina

mittiminvillervalla sa...

Hahaha! Ja, nog är bilden dålig alltid! Jag har gjort i ståltråd och satt bomullsspets och pärlor på.

Om du tittar på min länk till adlibris så kan du läsa lite omdömme om boken där men jag återkommer naturligtvis när jag läst den :o)

Kraam

Monika

lottens vita och gröna sa...

åh så mycket fint du visar, jaaaaaaaa nu blev jag m sugen på påskamaten! kram lotten

Jessika sa...

Du satte igång mig att göra lite ägg till min mor och mig själv. De blev målade vita av samma färg som vi målade mammas tak med för två veckor sedan, sedan har de legat i en pappkasse.

Roligt att se dina kreationer.

Ja, jag är också sugen på ägg och sill och en nubbe. Jag skall jobba under påsken så det får väl stanna vid ägg och sill till middag på jobbet.

Jag tycker jätte mycket om tuppar och gillar dina rostbruna tuppar du har utomhus. Den med alla väderstreck var har du köpt den?

Ja, du förstår jag måste arbeta på det där att måla om i vardagsrummet. Måste gå fram med list mot mannen :).

MVH Jessika på bloggen Gula Villan

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men oj oj så fint du har gjort!!! Helt underbar ägg...ja allt var så vackert.
Ja visst är man nu sugen på påskmaten, inte godis! Köpte klart påskägg och godis till killarna...dålig idé, jag har nallat av det varje dag =(
Kram Anita

Tidsmästarinnan sa...

mycket fint att kika på här!

Vet du, jag fick en riktig flashback när jag såg ditt badrum här nedanför, precis den tapeten hade jag i mitt pluttiga badrum (nyinsatt) i studentlyan typ -95, jag tyckte det blev så fint när den kom upp! :-)
Jag har också visat bäst och pest hos mig om du vill kika...
Kraaam
S

Tidsmästarinnan sa...

hmmm, olika storlek, det har jag inte varit med om faktiskt, vad skumt!
Om jag kommer på något så hojtar jag till!
Och visst blir man ju galen ibland :-)
Kram på dig!
S

Anonym sa...

Tack för den gulliga kommentaren på min blogg : ) Din blogg är jätte fin!

Kram Maria

Doften av vanilj sa...

Ingen risk att man tröttnar på ägg.Dina blev toppenfina! Gillade även de olika "värpplatserna"/Kram

MODERN COUNTRY sa...

Trøtt på egg nei, jo flere jo bedre. Og alt godtet må jo også ha en plass ikke sant? Ja, hvis du ikke har spist opp alt enda da, fniss..Vakre var de alle sammen!

Ha en skjønn natt!
Klem

Lin & Lavendel sa...

Dina påskägg är jättefina!
Kram.

borghild sa...

Takk for hyggelig kommentar!:-)
Det var noen utrolig vakre påskeegg du hadde laget!! Var inne på tanken å forsøke å lage noen selv, men det ble med tanken, og de hadde uansett aldri blitt så fine som dine...
Ha en god påske!
Klem B:-)

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Dina påskägg är jättefina!
och dina rostiga saker...mmm
Kram/Irene

My Lovely Things sa...

åh vad vackra bilder....

så fina ägg du gjort...

du har pyntat så fint..
Vad trevligt du har pyntat ute..
ha det gott
kram anna

"M" sa...

härliga bilder.....utebilderna är suveräna---love it..

Malin sa...

Tack tack!

sabina sa...

Tack för titten! Nu hittade ju jag hit till dig... Vi lär "ses" igen!

Solsjö - Under en vind sa...

Tack för kommentaren på min öppna blogg! Det gjorde att jag hittade hit! Sååå mysig blogg och vilket fint hem du har! Du hamnar i min länklista omedelbums!

Vill du följa med in under vinden kan du bara maila underenvind@telia.com så skickar jag en inbjudan! Skriv vilken blogg du har bara!

Ha en mysig dag! Kram!

Kristin sa...

Hej! Tack så mycket för kommentaren på min blogg, det värmer! :-) Nu hittade jag till dig för första gången, vilken trevlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!!!!

Ha en bra vecka
Kram från Kristin

Mitt Lantliv sa...

Oj så mycket fint påskpyssel du gjort...det är så roligt att pyssla tycker jag. Men för min del blir det mest till jul ; )
Hoppas att lille sonen ska komma hem med lite påskpyssel från dagis!

Ha det gott, kram

Frida sa...

Oj det var massor med ägg!
Jättefina!
Kramar Frida

Livet i Gläntan sa...

Hej! Tack för din fina kommentar om min blogg. Cd-spelaren köpte vi för ett par år sedan på el-giganten. Du kan kolla där om den finns kvar. Kram Jessica

Anonym sa...

Oj vilket fint påskpynt du visar, och inte är du väl sent ute!
Det ser så härligt med pyntet utomhus önskar att det var någon ide´att pynta ute, har ni fått en massa snö nu?

Ha en trevlig påsk
Kram Pernilla

Hannis sa...

Såna fina ägg lessnar jag då inte på!
Du är ju en riktig "värpare"=))

Tänkte på dig i dag när jag målade faktiskt.
Min målarmusik är
Loreena Mc kennitt.
Lite medeltida inspirerad.
Och med en otrolig röst!
Tack för dina alltid så gulliga kommentarer,det värmer!
Kram Hannis

Vardagstugg sa...

vilka fina bilder! Du är väldigt duktig på att göra egna påskägg!
Annelie

Helena Dovier sa...

Tack snälla för hälsningen! Och vad roligt att jag hjälp av den kunna hitta hit, så mycket fint som det finns att titta på här. Jag återkommer! :-)

Anonym sa...

Å, vad mysigt, påskigt du har det. Här har jag inte sett till en enda påskhare eller något endaste ägg.. Men det kan ju bero på att vi ska flytta om ett par månader. Huset är ju inte precis i ordning för att påskpyntas.. Nästa år blir det annorlunda, när vi bor i det nya huset!!

Marie sa...

Vilka fina ägg du har gjort och utebilderna är ju alldeles underbara!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Nettan sa...

Hittade hit fr. " Vita ranunkel ".
Så mycket fint du pysslat både inne & ute...
Och ja, det där med typsnitt & annat krånglar här med, gör som det själv vill tydligen !!
Ska kolla mer hos dig...
Ha det gott..
// Nettan

Lilla Trollbacken sa...

Hej Ann!
Här har det pysslats ser jag. UNderbara ägg och annat fint!
På din fråga om kaniner så kan man inte lämna kaniner alls. Det får bara äta en viss mängd varje dag av kraftfodret. Så det går inte att lägga in för några dagar. Dessutom måste de ha friskt vatten varje dag och grönsaker. Då är det nog bäst att be någon bekant passa kaninen. Annars är de underbara djur med individuell personlighet.
Många kramar
Gabrielle

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God kvällsingen!!!

ååååå, så vackra ägg...o så vackert påskpynt, verkligen jättehärligt ju!!!


Kvällskram Millan
~~~♥ L O V E ♥~~~
~~*`♥´ *~~

♥Linda♥ sa...

Oj, vad kreativ du varit! Jag gillar verkligen ditt utearrangemang med den rostiga tuppen! Har en förkärlek till tuppar och höns, de är så coola!
/Linda

Skatan sa...

Hjälp vad du hinner med att pyssla ihop mycket spännande! Själv tror jag att jag skall åka bort över påsk och återvända lagom till dess att den är över. Jag orkar bara inte den här gången... :) Jag får titta på alla era andras fina påskhem!

Kram.

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar inom igen för att önska dig en riktigt skön och mysig påskhelg! Kram!

Titti underkalas-eken sa...

Åh, vilka fina ägg! Jag satt just här tidigare ikväll och tittade på årets påskägg med Karamellkungens färglada bilder på. Jag verkligen kände hur Påskstämningen sjönk. Men nu blev jag inspirerad att åtminstone måla dem vita! Tack! Det kommer kännas mycket roligare att ge bort dem om jag lagt ned lite tid och omtanke på dem! Ha en bra Påsk! /Kramiz

Hannis sa...

Kikar in för att önska Glad påsk!
Kram hannis

mittiminvillervalla sa...

Kikar bara in och önskar en Go och glad påsk!

Stora kramen! :o)

Monika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej & Tack för allt vackert o snält du skrev!!
Här kommer en liten PåskHälsning!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Jennys Vita Villervalla sa...

Ljuvligt pyssel och pynt!
Glad Påsk!
Kram
Jenny

Unknown sa...

Härliga bilder du visar!! Ljuvliga ägg...Gillar ditt bloggnamn med!! Glad påsk..kramar Malin

Related Posts with Thumbnails