tisdag 11 mars 2008

Utmaning Bäst & Pest

Igår blev jag utmanad av ägaren till bloggen Drömmar om Gotland Utmaningen innebär att jag ska visa vad jag tycker är Bäst & Pest i mitt hem. Och sedan skall jag skicka utmaningen vidare till 5 bloggare. Länge låg jag sömnlös och funderade......... men till slut var det solklart.
Det jag är mest nöjd med i mitt hem är;
Skafferiet - både i funktion och som lantlig mysfaktor.
Det har alltid varit en dröm att ha ett skafferi man kan gå in i och nu äntligen har det blivit verklighet.
Ett gammalt saltkar som jag tycker väldigt mycket om pryder en utav hyllorna.
Här ligger rysk champange på kylning som jag fått av min underbara Ukrainska vän Irina.
Nu kommer vi till det riktigt svåra och det är inte speciellt kul att lägga ut dessa bilder på bloggen - tro mig.
Det jag är minst nöjd med i mitt hem är;
Badrummet - idag ingen vacker syn för gudarna trots mås tapeter och allt....snart är detta badrum ett minne blott.
Det bär mig verkligen emot att visa upp dessa badrumsbilder där tapeten är förstärkt i alla skarvar med silicon som gulnat......... när de förra ägarna till huset satte in dessa tapeter var de säkert helt bedårande.
Badrummet är väldigt litet så när vi nu snart skall bomba ut det ryker de två stora garderoberna som tar upp väldigt mycket plats i rummet.....gissa om vi längtar!!
Nu kittlar det att få veta lite Bäst & Pest hos några andra bloggare och jag har valt ut 5 stycken som jag hoppas skall anta min utmaning.
Först ut utmanar jag Hannis Hem för hennes kreativitet och alltid så peppande kommentarer. Sen skulle jag vilja veta om det överhuvudtaget finns något pest i Mamma Millans hus - så underbart fint som det är. Vad som är bäst & pest i ett skatbo skulle också vara intressant att få veta - därför utmanar jag Om livet i ett skatbo också för hennes alltid så härliga språkbruk och kuliga påhittigheter - skata som hon är. Sen vill jag också utmana bloggen med det underbara namnet Vita Ranunkel - bara namnet gör en lyrisk men också för underbara inredningsprojekt, goda tips och ideér. Sedan sist men inte minst vill jag i påsktider utmana påskäggens mästarinna Agnes shabby chic (evas country) som gjort helt underbara konstverk i form av påskägg - vad har hon för bäst & pest att bjuda på......det ska bli spännande att se ;-)
Reglerna är:
1. Länka till den person som utmanat dig.
2. Visa vad du är mest respektive minst nöjd med i ditt hem.
3. Utmana sedan 5 personer att göra detsamma.
Kram /Ann

19 kommentarer:

Hemma hos Klara... sa...

Vad mysigt med ett skafferi som man kan gå in i, det är också en dröm som jag har. Jag har också ett exakt lika saltkar som dig. Där samlas mina gamla kvittion...

Ha det så bra!
Kram Helena

Betonggården sa...

Hej!
Vad kul att se! Ett skafferi är en önskan även här. Det fanns ett som genom åren blev en skrubb/garderob, och som åter ska få bli skafferi. Det är verkligen lantlig lyx! :)

Badrummet påminner mkt om vårt. Våtrumstapet, trångt och inte alls som vi vill ha. Plus en massa spår efter div renoveringsjobb. Murstock som öppnats o murats igen, och aldrig blivit färdigputsad... Men det är som sagt inte det värsta hos oss. :) (Bonus: Jag hade rosa fiskmåstapeter i mitt flickrum... Inge vidare. Haha!)
Jättekul att få se sånt som man egentligen inte vill visa upp, i kontrast till allt det perfekta! :D

Kramar på dig!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ditt skafferi är underbart!!!
Vilken fröjd att komma in i det va?
Jättefint!
kram
nina

www.nestorforlag.se sa...

ja det var verkligen ett dröm skafferi som du har, jätte mysigt.

Karin i Villa Grå sa...

Ditt skafferi är en dröm och ditt badrum nästan en mardröm, hi hi! Men du ska se vårt ena badrum med mossgröna tapeter från tidigt 70-tal..! *ryser* Det ska bli LJUVLIGT att renovera det rummet, för att uttrycka saken milt.

Vilken kul utmaning, jag måste hålla koll på de bloggar du utmanat i din tur för att se vad som är bäst och pest i deras hem! Men handen på hjärtat, visst är det väldigt svårt att föreställa sig att det finns något i Maries (Vita Ranunkler) hem som är pest?

Kram!

Karin

Eva Agnes sa...

Hej Ann!
Tack för utmaningen. Nu måste jag också tänka till innan jag lägger ut Bäst & Pest.
Ditt skafferi är hur härligt som helst. Särskilt gillade jag lådan som står överst till vänster Historic Scottish Ale. Den är vacker och så gillar jag öl. Har alltid gjort.
Kramar Eva Agnes

Frida sa...

Tack för kommentaren! vilket mysigt skafferi!
Kram Frida

Marie sa...

Hihi, vilken utmaning!!! Bäst & Pest, bara namnet får en ju att skratta. Egentligen avskyr jag alla utmaningar som florerar i bloggvärlden, men jag ska anta den här för den tyckte jag var kul! Om inte annat för att visa Karin (jag läste hennes kommentar) att jag visst har pestiga ställen i huset, hihi.

Vilket underbart skafferi du har, det är ju som en dröm! Jag tycker inte ditt badrum var alltför pestigt, du skulle sett vårat när vi flyttade in!!!!!!!!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Ps. Bäst & Pest inlägget får nog vänta tills nästa vecka, måste fundera lite först!

Jessika sa...

Vad fint skafferi du har.

Vi har planer på i framtiden att bygga ut ett litet skafferi mot baksidan av huset( svalt och kallt åt det hållet).

Ja, drömma kan man göra ett tag och sedan få tag i rätt snickare och rätt trisslott :).

MVH Jessika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hihi;) Kul ide ..o kul att du delar med dig ju!!!!Skulle med vilja ha ett sådant skafferi ju!!!

Millan Kramar
~~~`*'*´~~~

~~* W I T H E ♥ L O V E *~~

Anonym sa...

Jag förstår att du gillar det där skafferiet, Det är så smart och snyggt med såna.I vår lägenhet finns inget riktigt skafferi ens bara överskåp som får tjänstgöra som skafferi och det funkar inte så bra.Så ni ska göra om i det badrummet, kul då kommer det kanske bilder från det så småningom.Ha en bra dag, kram Katta

Anonym sa...

jättehärligt skafferi du visar upp! vad kul att se..

tack för din kommentar hos mig! Jag har dock inte bloggat så flitigt på sistone men du är varmt välkommen när du känner för det!

trvlig helg/ sofia ( Sött och Sunt)

Ninis74 sa...

Så gulligt skafferi... hmmm... önskar mig ett sånt i smyyyg.. =)

Kikar in en annan gång igen, gillade din blogg..
=)

Ha en trevlig helg!

Doften av vanilj sa...

Vilket fint skafferi du har, ordning och reda! Önskar att jag hade ett sådant/kram

Hannis sa...

Gaa,vilken utmaning.
Men jag antog den direkt!!

Fnissade för mig själv,för nu måste jag ju bara åtgärda mitt pestmoment!

Ha en supermysig helg/Kram hannis

Helene på Rörvik sa...

Härligt med ett skafferi man kan gå in i, min mor har ett sådant skulle gärna vilja ha ett men det finns ingen plats.
Ha en fin helg!
Kram Helene

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Dokumentet ja. Vi mätte upp det och fick bygghandeln att såga till en plywoodskiva i rätt mått. Vi valde inte den tunnaste skivan, utan tror den ligger på 6-7 mm. Kanterna målades vita. Vi gjorde dock missen att ej kantskära dokumentet först, så min man fick åka tillbaka och såga av lite till :D Sedan limmade vi fast det med färdigblandat tapetlim, det fick ligga och suga åt sig först i ca 5 min. Lycka till!!
Ha det gott!
kram
nina

Monkan sa...

Hej! Jag hittade hit från Hannis. Jag tog en snabbtitt nu bara, jag får återkomma när jag är lite mer vaken...

Påskpysslet hann jag se i alla fall, det var verkligen jättegulligt! Jag är inte fast i Det Vita men kan inte låta bli att tycka att de vita var finast. Kanske jag håller på att bli smittade av allt bloggläsande :-)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej...tack som hjärtligast!! Vad fint sagt,,,,,ja skulle så gjärna vilja starta något eget..kombinerat pyssel cafe!!!
nån da kanske,,:)

Ha det så gott
& hoppas på en jättetrevlig Mello kväll!!!
Vad tros?? Hejjar på Sibel!!!

Ha en skön Lördag!!!!
Millan Kramar
~~~`*'*´~~~

~~* FAIHT ♥ HOPE ♥LOVE *~~

Related Posts with Thumbnails