måndag 24 mars 2008

Vitt vitt vitt.....

Äntligen har färgen torkat och jag håller som bäst på att skruva tillbaka beslag och skrapa färg från ställen där det inte skulle ha kommit vit färg - men annars är jag så gott som klar.
Här kommer en "före" bild på de saker/möbler som skulle blivit mitt måleriprojekt under påskhelgen...
Men som vanligt när jag är igång blev det några fler saker/möbler som blev målade - för när man ändå har fått färg på pensel är det bäst att låta den jobba.....är det någon som möjligen känner igen sig ?
Snurrpallen ska få sig ett nytt fint pallöverdrag vilken dag som helst.... ;-) Den högra pallen från IKEA blev som ny i vitt.....
Mitt fjäderpennställ fick sig som synes också ett stänk av den vita färgen. De små krutburkarna i tenn är J's små rariteter - jag tycker också att de är fina.
Vit och fin
I denna lilla låda ser ni mitt senaste karaff fynd.
Även detta avlastningbord blev vit
Den här var från början svart
Vår lilla köksö - vit som snö lika så....
Sist men inte minst ska jag visa er skänken som jag fått av min bästa vän Gerd. Den var från början vitlaserad - men jag har alltid sett framför mig hur fin den skulle vara som vit - och det blev den verkligen........
Det var fler saker som kom ivägen för min pensel - men jag ska inte trötta ut er med fler bilder idag. Jag är jättenöjd med allt jag hunnit med.....nu har blicken börjat vandra på andra möblemang i huset och de som är svarta ligger ruskigt farligt till. Och hör och häpna t o m J håller med - han tyckte allt jag målat blev så bra. Här samlade han många pluspoäng!!!
Ha det gott och tack snälla för alla era underbara uppmuntrande kommentarer - vad vore blogglivet utan er......
Kram på er allihopa!
Ann

57 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Tack söta rara du!! För de fina orden!!!

så mycket fint du har målat!! Tänk vilken skillnad det blir med vitt!! Det blir liksom så rent, frächt och ljust!!

Du tröttar inte ut med målarbilder..utan det är såååå kul att se förvandlingen!!!

Ha det så gott..
kram anna

mittiminvillervalla sa...

Tack gulliga för titten! :o)

Jodå, här är det lite bättre idag. Och peppar, peppar, jag är på benen!

Det är ju bara inte sant så mycket du målat! Och så fint det blev. ALLT är fint!

Hihihihi! Nu leker jag Tony Irving här! ;o) MEN!.....Den där pallen är ju ändå något alldeles utöver det vanliga. Så vacker! Jaaa, tänk vad den där vita färgen kan förvandla ändå!

Fniss! Jag har ju gått omkring och sneglat på min köksoffa i flera månader. Nu tror jag den blir vit i alla fall :o)

Ha det bäst vännen :o)

Kram Monika

Katarina sa...

Hej :) Va skoj o få komma in till din blogg, va mysig den är. ler*
Så mycket fint du hade målat..mina penslar har legat lite för länge nu, kanske dags att återuppliva dom . fniss*
Nu vill jag bara ha hit våren o värmen så man kan börja pyssla ute oxå, ler*

Ha det gott !
Kram Katta

Solsjö - Under en vind sa...

DEt är som askungen på bal...allldeles alldeles UNDERBART!!!! Så mycket snyggt!

Jag hittade din mailadress på din sida så jag mailar en inbjudanb! Kram!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

My, oh my! Här är det någon som har legat i vill jag lova!!
Vad fint allt blev, den däringa snurrpallen är underbar!

Det var nästan så att "tiden stannade" när du drog till med vitsen inne hos mig *asg*

Gustavsvik rekommenderar vi, vi hade skoj hela familjen! Det är inte varje dag man badar både ute och inne i mars ;)

Kram
Flisan.

Lilla Trollbacken sa...

Men jisses Ann vad du har varit flitig. Visst är det roligt att måla och se hur saker och ting förvandlas till något vackert. Allt gör sig så bra mot vitt och det är lätt att förändra vare sig det är jul eller sommar! Du har varit så duktig. Jag tror jag gör ett hembesök hos dej snart!
Kramis
Gabrielle

Guldkorn i min vardag! sa...

Hallojsan!
Tack för att du kika in hos mig, jag blir så himla glad av besök!!
Måste ju kolla in och se vad denna kreativa kvinna haft för sig.
Här har det hänt saker, o så vitt o fräscht det blev.
Har flera projekt själv som jag måste komma igång med..det blir väl så småningom.
Ett av mina projekt är att måla köksstolarna vita, såg att din skänk blev jättefin.
Kram Ulla-Bella

Jenny Oak Fae sa...

Tack för din gulliga kommentar :)

Klart att du får länka till min blogg!

Kram, Jenny

<3

♥Linda♥ sa...

Där ser man minsann vad den vita färgen kan göra... som nytt alltihop!!! Kul att se!
Kram/Linda

Anonym sa...

Hi hi jo visst känner man igen sig ; ) Det blev jätte fint det du målat! Jag har lyckats krypa fram bland mina färgburkar nu och lagt ut bilder på bloggen : )

Ha en bra kväll!
Kram Maria

Dorthe ♥ sa...

Hej min vän!
Tack för din gulliga kommentar. Jag har köpt den på www.coutrybymail.se.....hoppas att du får tag på en. Är det okej om jag länkar till dig? Din blogg är ljuvlig!

Kram
Dorthe

Vardagstugg sa...

vad duktig du är på måla om! blev jättefint! Hoppas du haft en trevlig påsk!
Annelie

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Ja det är så roligt att måla! Dina grejer blev jättefina..!
Det blir så fräscht när man får lite vitfärg på grejerna :)
Hihi ja, männen verkar komma in i det här vita stimmet de med ;) Kul!
Kram
Mia

Anonym sa...

Hallå där och tack för besöket på min blogg.
En härlig sida du har och vet alldeles för väl hur det blir när penseln väl fått färg på sig...hi hi..Just nu är det symaskinen som gäller för min del...
Kommer att återvända till din sida och det där med medeltida inslag lät spännande...

Kramen från Malin

MiaMaria sa...

Hej!
Men vad du har målat och visst blir det bara så bra med vitt.....
Trötta på bilder blir vi nog aldrig!

HA´det så gott!
Miamaria

drömmen om vitt sa...

Vitt, vitt och vitt. Allt blev jätte fint. Mysigt att få kika in .
Lotta

Jessika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hemma hos Klara... sa...

Men oj vad du är flitig! Vad fint det blev! Ja det kliar i fingrarna när man har färgburken framme *fniss* vill bara måla mer...

Ha det så gott!
Kram Helena

Frida sa...

Oj vad du har målat! Pallen från Ikea blev ju jättefin med lite vit färg.
Ha en bra vecka!
Kram Frida

IKT i min vardag sa...

Men så mycket vitfärg det måste gått åt ;-) Hahaha skojar lite. Det är alltid lika otroligt hur fint man kan trolla med vitfärgen: Den lilla byrån är ju för söt!
Tack för titten hos mig!

Kram

Goa sa...

Tack så mycket för påhälsningen och dina snälla ord...jag blir så himla happy..:=)

Kul att hitta hit!
Vitt och vackert!
Jättefin blogg!
Jag återkommer...det kan du vara säker på..;)
Kraaam...

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vad du har målat! Jättefint blev det, kul att gubben börjar bli "vit" också ;) Tror det smittar! Min man har tagit en förebild på trappan idag och säger att det är kommande sommarprojekt heja!
Ha det gott vännen!
kram
nina

NICOLINAS BONING sa...

Det är klart man känner igen sig...man står med vilt irrande blick med penseln i högsta hugg... redo att svepa över med vit färg på sånt som har lyckats klara sig hitills...MEEEN här hemma tycker älsklingen att jag kanske går lite för långt emellanåt...fniss...-"Vi kan väl låta nya matrumsbordet få vara omålat så länge,snääälla?"
OK då,tills det har fått några märken...men sen ska det oxå bli VITT:-)

Dina vita fina bilder är så fräscha så du kan väl fortsätta att visa vad som har målats...

Kram/Birgitta

RANA sa...

Oh ja. Skillnad var ordet. Var bor du?????? Jag får lust att komma med hela jäkla bohaget och be dig slänga vit färg på det, självklart medan jag lagar lunch och fixar kaffe och kakor och matar dig med vindruvor. SUCK. Jag önkar att jag vore så där händig som du. ;-)

Tack SJÄLV för senast. Den där häxbrygden du lurade i mig var inte alls så svag som du sa...

;-)

Rana

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Oj oj vad du har målat,och allt vart fint..älskar allt
Många kramar /Irene

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej hej...tack för allt fint du skriver hos mig!!!

Såå fint du gjort..vad lite färg kan göra ju!!!!


Oxå målar sugen nu ju!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(\ /)*********************
( ..) ♥ KRAM MILLAN ♥
C('')('')*****************
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anonym sa...

Oj vad du har varit flitig med penseln och det blev sååå fint, vilken skillnad.

Tänkte lägga dig på min länklista...OK?

Karin i Villa Grå sa...

Jag slutar aldrig förundras över hur vackert allt är i vitt! Sådant som verkligen duger som det är redan innan penseln åker fram, blir så mycket finare..! Me like!

Hi hi, jag är som du, har jag väl börjat måla är det svårt att sluta. Däremot har jag svårt att komma igång, drar mig för att plocka fram penseln in i det sista, men sedan är det som sagt svårt att sluta ;-)

Ha det så bra!

Kram, Karin

RANA sa...

Halloj igen häxkollega. :-D Jag blir så glad för dina ord! Hehe, jag tycker det är härligt att du även pådyvlar J min blogg. Många kramar!!! Rana

bykerstin o. butikblandannat sa...

Hallå där! Blev så otroligt glad när jag läste din kommentar! Känns roligt att veta att det finns intresse "där ute" för det är precis i den stilen som jag tänkt mig! :) Det stämmer nämligen att jag har planer på att ta fram snygga hundbäddar. Har också hund men hittar aldrig snygga bäddar! Själv har jag korgar i pil som jag tycker är ganska trevliga, men pikkorg i vitt tex vore ju inte dumt.. För närvarande är jag mest inne på att skapa själva bädden som man sen kan lägga i den korg man har. Är just nu på jakt efter snygga, rustika och lantliga tyger som är snygga och lättskötta. Nu blev jag inspirerad att ta nya tag :) Ska kika vidare här på alla dina inspirerande och fina bilder! ha en skön dag, kram Kerstin

marita blücher sa...

Hej,
Oj vad du varit flitig med penseln, och så fint allting blivit i vitt. Jag känner igen mig i dig, ju mer vitt desto bättre.
Tack för dina positiva, uppmuntrande och berömmande ord på min blogg - de värmer verkligen.
Du är varmt välkommen tillbaks.
Kram/Marita

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Oj vad mycket du har målat och vad fint det blev. Känner igen mig med penseln när man åndå är igång så kan man måla :) Ha en fortsatt fin dag!
Kram Helene

Hannis sa...

Men hej glädjespridaren=))
Och vitfärgsdrottning!
Jösses,vad du har varit kreativ!!
Så mycket fint!Jag bara gapar..

Vet inte hur bra du hittar i Uppsala och hur mycket tid du har men här kommer lite tips.
Säg till om du behöver vägbeskrivning.

Household (Klostergatan 4)
Där kan man göra fynd,i bland får dom in rysligt fina saker.

Kajsa Johanna (S:t Eriks gränd 6)
Kan vara dyrt, men ojoj så fint!

Myrra Ett måste!!
Vackra saker,trevlig personal.
In my carport förstås
(Skäms lite men har bara varit där en snabbis en gång)

Om du hinner/vill gå på loppis:
Sirius loppis(Sturegatan 5)
En källare full med saker!Billigt!
Myrornas (Sysslomansgatan)
Samma kvarter som Sirius.
Lite dyrare.

Blev en hel avhandling det här=))
Kram Hannis

Annika sa...

Tack för din visit hos mig :)
Å, så fina dina saker blev i vitt.. Visst är det svårt att sluta måla när man väl börjat, genast ser man andra saker som också skulle behöva en burk vitfärg över sig:)

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men oj så mycket du har målat! Så otroligt fint allt blev! Ja det blev så lyckat
Ha det nu så gott i allt det nya vita!
Kram Anita

Mormors Veranda sa...

Hej! Tack för att du tittat in hos mig. Du är välkommen tillbaka!
Vad mycket grejer du hunnit med att måla i helgen och vad fint det blir. Ha de gott! Kram Pling

White Season sa...

Oj oj oj vad du stått i! Massor i vitt och så fint det blir, helt fantastiskt! Visst är det kul när man får så mycket gjort på en och samma gång, :-) KRamar Malin

Maria sa...

Väldigt vackra saker du målat!!

Såå fina bilder!!

japp sa...

Hej Ann.. kul me nya vänner här inne.. du e såå välkommen till mej NÄR DU VILL...
Joo, visst e de kul me affärer som ger valuta för pengarna, å hoppas bara att detta fodret går hem hos tjejerna..hm, man har fått truga i dom maten i perioder. Men detta har visst mycket mer näringsinnehåll å ska innehålla mer kött än bara soyaproteiner, så de ska vara bra..får väl se..duger de inte så får jag väl byta igen.
Vad är det för hund ni har???
Jag har 2 schäfertikar... gotjejerna mina.

Såå fin blogg du har.. å superfint bidde de ju det som du målade.. kan förstå att penseln vill vandra på de mesta.. när man väl börjar....

Hoppas du får en fin dag..
jag lägger gärna till dej i min lista OM DE GÅR BRA? kram på dej. Helan.

K sa...

Heeej tack för din rara lilla kommentar ;D Bra att du skrev så hitta ju jag till dej ! Du verkar ha saker i min smak...
Tänk va allt blir fint vitmålat... ;D kramis /K

Hjärtans sa...

Hej! Vad kul att du har titta in till mig. Det är kul att se att det faktiskt finns någon som läser min blogg. Vad underbart med allt vitt som du har målat. Jag ska nu måla barnmöbler, en byrå och leksakslådor. Vita förstås..hihih

Kram jenny

Evas Paradis sa...

Hej Ann

Tack för besöket hos mig ...
Åhh vad du har jobbat på och varit flitig med penseln och den vita färgburken ;-)
Gillar särskilt den lilla byrån ... superbra till småsaker som hos mig har en tendens att ligga och skräpa
Kram Eva

Marie sa...

Oj så mycket du har målat! Tänk att allt blir så fint när det blir vitt! Jag har också målat idag, ett bord och en stol till dotterns rum.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Living by Milla sa...

Tack för dina snälla ord hos mig, jag blev jätteglad!!

Oj, vad du har legat i med penseln..fint blev det alltihopa.

Ha det gott !
Camilla

Unknown sa...

Så vackra möblerna och sakerna blev i vitt,ser så snyggt ut!
Gillar den söta lilla karaffen och det lilla skåpet!Ha en fin dag!=)

Kram Maria

Maria sa...

Här har det gått åt lite vitfärg ser jag, ser fint ut!

Änglahem sa...

Tack för titten hos mig, alltid roligt med besök och extra skoj när det är någon ny som man kan smyga omkring hos*fniss*.
Jättefin sida du har, mycket fina bilder på alla vackra ting du har!!
Påskmålningen blev ju jättebra alltihop, men snurrpallen stal mitt hjärta lite grann där!
Före och efter bilder är ju det roligaste av allt. Att se vad lite vitfärg och uppfinningsrikedom kan göra med saker.

Återkommer gärna hit igen!
Ha en skön torsdag!
Kram
Ulrika

Jeanette Nord sa...

Wow, du har varit flitigt. Visst är det oerhört vackert med vitt? Och att det faktiskt finns olika nyanser av vitt...fascinerande! Gillade allt du gjort och din blogg. Hit kommer jag tillbaks snart igen och läser vidare.

Kram
Jeanette

spetsar och änglar sa...

Du har verkligen varit flitig med penseln.Och allt blev såååååå fint.
Ha det gott.
Kram heléne

Anonym sa...

Vad fina alla tingen blev :)

Doften av vanilj sa...

OJ vad du har varit igång med vitfärgen! Så mycket snyggt! Vad du har jobbat. Tänk vad lite vit färg gör stooor skillnad/ Kram

faster atta sa...

Låter bekant det där...... Men visst är det härligt med den kreativitet som lite vit färg ger!!! Underbart!

ängeln i vitt sa...

Är det till dig man ringer när man vill ha målat? * skrattar * Allt är bara så fint..suck..

Kram Carina

Hannis sa...

Kikar in för att önska dig en mysig helg.
Må gott/Kram hannis

Anonym sa...

Hej Anne! Vi sitter i Amsterdam och syr medeltidsklänningar. Gissa när vi ska ha dom på oss.. så mysigt! och vilken fin blogg! kram från karin och charlotta och tacka gustaf för äggängeln. såg honnom måla den här på bloggen. den är nu installerad med en tomte, en lucia och mona lisa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

.....♥.....♥
♥................♥
♥..........................♥......♥
♥..................♥................♥
♥.....................................♥
..♥.........TREVLIG HELG.......♥
.....♥....Önskar Millan!!.....♥
........♥.....................♥
.............♥............♥
..................♥.....♥
.....................♥

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Du har något att hämta hos mig :D
kram
nina

Related Posts with Thumbnails