söndag 30 mars 2008

Utmärkelse - vilken start på dagen.......

Gissa om jag blev nyfiken när jag hade en kommentar från Nina med bloggen Solstrimmor & Stjärnstrålar som löd; Du har något att hämta hos mig :D Kram Nina
Av Nina fick jag den här utmärkelsen - gissa om jag blev överraskad och glad! Det är min första och den kommer jag aldrig glömma :-))
Att jag började blogga beror dels på mitt stora intresse för inredning och att kunna "prata" genom skrivadet med likasinnade, kunna inspireras och inspirera, reflektera över sånt som händer i mitt liv genom skrivandet och sist men inte minst knyta nya kontaker - samla guldkorn av nya vänner. Redan efter 2 månader i bloggvärlden har jag en helt underbar guldgruva. . . . . av bloggvänner.
Tack snälla Nina än en gång för utmärkelsen!
Naturligtvis vill jag dela med mig den till alla er andra men riktar den lite extra till följande bloggar av speciella anledningar;
Spets och snor - den första bloggen jag överhuvudtaget var in och tittade på - hittade den när jag sökte på google. Här har jag fått massor med inspiration och dessutom har hon med sina daglig upplevelser förgyllt min vardag med många härliga skratt. Bloggägarinnan bjuder på sig själv och har gjort en resa med sitt bloggande som jag beundrar stort - den tjejen är ambitiös och i mig har hon en stor fan.
Lilla Trollbacken - en kär vän till mig sedan många år och som jag alltid tyckt varit helt suverän på inredning - hennes hem är en dröm. Tillsammans med sin extremt händige G - har hon skapat ett paradis i Lilla Trollbacken - där inredningstidningarna borde stå i kö för att göra reportage. När jag fick veta att hon börjat blogga - ja då tog jag mig i kragen och började jag också - tack Gabbi för knuffen jag såväl behövde!
Om livet i ett skatbo - en skata som nu bestämt sig för att ta en paus med sitt bloggande - och skatboet känns redan så tomt här på bloggen. Hon har bjudit på raka, rapa och mycket fyndiga texter i sina inlägg som jag bara älskar. Hennes bilder talar för sig - gå in där och njut. Även hon en tjej med ambitioner som jag beundrar stort - skatdoktor som hon är. Stort tack för all din inspiration - hoppas din viloperiod gör dig gott - ser gärna dig flaxa förbi här igen ;-)
Hannis hem - en av de första bloggarna som lämnade en kommenter på min blogg var Hannis och hon har kommit att bli som en "bloggsyster" för mig. Hon har ett sånt driv i allt hon gör och har inspirerat mig att ta tag i saker som jag länge gått och funderat på men bara skjutit upp och skjutit upp. Hennes inställning att inte ge sig utan att kämpa på - det ska gå - gillas skarpt av mig. Nu har hon nästan fått mig att fastna i målarburken. . . . hi hi. Tack snälla för att du förgyller min vardag och för alla dina underbara kommentarer.
Nostalgi och Romantik också hon en av de första bloggarna som jag kom i kontakt med och som med sitt underbart hem har inspirerat mig mycket. Hon är en mästare att få till det och hos henne kan man fastna länge och drömma sig bort. Men som ett visdomsord hon har på sin blogg lyder; Den som vill göra verklighet av sina drömmar måste vara vaken! (Michael Pfleghar) Så det gäller väl att hålla sig vaken om drömmarna skall bli verklighet.
Ja - som ni förstår är min lista lång på vilka jag vill ge en utmärkelse - men som ni vet den som väntar på något gott . . . .
Ha en fortsatt bra dag - nu ska jag måla en varv till - sen ska ni få se . . . . .
Från en som önskade att färg torkade mycket, mycket, mycket fortare!
Kram Ann

10 kommentarer:

Hannis sa...

Men bloggsystra mi!!
Du får mina ögon att tåras så här på morgonen!!
Tack rara du, vilka rader!
Det är ömsesidigt ska du veta!
Stora kramen Hannis

Guldkorn i min vardag! sa...

Grattis till utmärkelsen, har också fått en o man blir så himla glad!
Visst är det väl en skön värld bloggvärlden och så många fina människor det finns..
Undrar vad du målar nu?
Kramen Ulla-Bella

MiaMaria sa...

Hej!

Gratulationer till dig!!!!!!!!
Alltid lika roligt när någon tänker på en....

Lycka till i målningen jag ska göra likadant idag.
Miamaria

Skatan sa...

Men hej...och TACK! Ja, du gör det då inte enkelt för mig ;-) Det var fint skrivet! NOg kommer jag åter alltid, men just nu behöver jag vila en tid. Jag har dock svårt att tro att jag skall kunna slita mig från er :)

Sköt om dig och njut av söndagen!

Kram

Frida sa...

Hej! Gratulerar till utmärkelsen! Den är du verkligen värd. Man blir så inspirerad när man kommer in till dig!
Kramar Frida

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

"Grattelerar" till utmärkelsen! Den ska Du ta åt Dig för den är du så värd :)

Så då får man sitta här och vänta med stor spänning på bilder på det nymålade??! ;)
I'll be back!

Ha en fin start på den nya veckan :)

Kram
Flisan.

Spets och snor sa...

Man tackar man tackar! Vad fint du skrivit om mig. Jag får resa på mig lite. Godkväll. kram Helena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Men ååååh vad du är gullig! Du kan inte ana så glad jag blev, när jag läste det här nu på morgonen...
Måndagar brukar väl inte vara den bästa dagen på veckan, men den här måndagen blir något alldeles speciell när jag fått en sån fin utmärkelse... Tack snälla du!
Läste också ditt tidigare inlägg, och det var inte dåligt, så mycket du har målat... jag är jätteimpad!
Så snyggt det blev! Visst är det kul när maken också tycker det blir bra...:))
Ha en jättebra måndag, ja hela veckan förstås!
Kram
Marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Grattis grattis!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Anonym sa...

Jag har oxå fått min första award.....
Inte för att jag förväntat mig den el att det är livsviktigt jag gillar i stället kommentarerna. -Jag har sett flera stycken som får utmärkelser o tänkt att det är väl inget speciellt, men när jag fick min var jag så oförberedd, jag blev rörd vilket jag inte trodde
Grattis till din
Kram Lena

Related Posts with Thumbnails