lördag 1 mars 2008

Kamera problem....

Tänk vad snabbt man vänjer sig vid prylar och ny teknik. Den senaste veckan har jag haft problem med min kamera - helt död......väldigt irriterande. I förrgår bestämde vi oss för att åka till det stora, stora varuhuset för att titta på en ny kamera till MIG. Detta besök resulterade istället i att J slår till på sin drömkamera (modell större med stora objektiv - ni förstår....) och han låter mig ta över hans lilla digitalkamera (dock en väldigt bra sådan). J blev glad - jag blev glad (.....billigt för mig) - så alla nöjda och glada.
Men innan vi kommit till den slutsatsen hände också följande i butiken: Medan jag stod och tittade på kameror satte J, utan min vetskap, vår lille son i en videohörna för barn för att titta på film. När jag ser J frågar jag - var är Gustaf? Och han berättar då att han sitter och tittar på film - varpå jag, hönsmamma som jag är, går dit för att se efter att allt är bra - ingen Gustaf där!!!
Snabbt tillbaka till J - han är inte där vi måste leta!!
Blixtsnabbt fördelar vi - du går där - jag går där. Mitt fokus blev att gå mot utgången för att hinna före om han skulle få för sig att gå ut ur affären. När jag nästan är vid dörrarna hörs följande i högtalarna;
Detta är från informationen vi har ett litet barn här som heter Gustaf, som snart är 6 år, han letar efter sin mamma Ann och pappa J - längre hann de inte förrän jag var där. Och där framför mig står vår lille goding och ler glatt med glimten i ögat........;-))
Åh ni kan tänka er känslan inombords......vilken lycka!
Till saken hör att vi har haft en litet hemmasnack om just det här med att komma ifrån varandra i affärer och hur man skall göra om det skulle hända. Vi är helt övertygande om att han tog sin lilla chans att testa om det skulle fungera i praktiken - vår lilla luring. Vi skrattade tyst mellan oss J och jag och naturligtvis överöste vi Gustaf med massor av beröm för att han gjorde helt rätt.......och att allt nu gick bra.
Så äntligen kan jag nu visa lite bilder (tagna med min nya kamera) från vårt bloggrum.....
Ett runt litet soffbord som jag fått av min underbara syster Inger med mera härligt fattigmanssilver.....
Fönstervy med lakansgardiner....
Genom fönstret skymtar ni också vårt växthus som tappert väntar på att startas upp......
Ha en fortsatt bra dag mina kära bloggvänner!
kram Ann
(....en stolt och glad mamma till Gustaf snart 6 år)

19 kommentarer:

Hemma hos Klara... sa...

Tack för den gulliga kommentaren i min blogg. Visst får du länka, jag vill gärna göra det samma. Kul med medeltida bröllop! Grattis! Jag har också ett medeltida intresse faktiskt. Tack för din beställning också. Ska packa det väl, du har du nog varorna på tisdag.

Ha en fortsatt härlig helg!
Kram Helena

My Lovely Things sa...

fy vad läskigt!!!

det är hemskt när ens barn försvinner...man blir så rädd...
Har oxå vart med om det...

Bra att er lilla kille..gjorde som ni lärt honom..

fina bilder du visar...trevlig gardin...väldigt fint litet soffbord..
ha detbra..kram anna

Guldkorn i min vardag! sa...

Men kära goa du, jag förstår vilken rysare du varit med om, stackars lille Gustaf också, fast han verka ha koll på situationen.
Fint byte du gjorde med digitalkameran, en sån står högt på min önskelista också, den jag har äter batterier och tar inte värst bra bilder heller. Men då är jag ju inte något tekniskt geni heller ha ha, så det måste vara en enkel kamera.
FInt bord du fått !!
Kram Ulla-Bella

Marie sa...

Usch, vilken mardröm när ens barn försvinner, vad rädd man blir! Vad bra att han visste hur han skulle göra!!

Vilka fina bilder, bordet var jättegulligt! Fint arrangerat i fönstret och gardinen var så söt!

Den stora tavlan med text du såg hos mig är en plansch som är som ett stort dokument. Jag köpte mitt för några månader sedan när jag var i Borås i butiken Bettys. Tel nr. 033-124020

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Jo, jag kan tänka mig hur det kändes när sonen var borta!
Vi tappade bort vår älsta son på Liseberg, när han bara var 3 år....Ena sekunden var han vid min sida och nästa sekund var han bara "puts väck"....gissa om vi var rädda....jag var fullständigt hysterisk inombords! Tack och lov hade ett par vakter tagit hand om den lille knatten så det var bara att hämta honom. Sedan höll jag honom i ett mycket fast tag i handen under resten av Lisebergsbesöket!
Tänk de som aldrig får tillbaka sina barn... hemska tanke...

Lilla Blanka sa...

Vad fina lakansgardiner och vilken cool fågelholk ni har på fönsterbrädan, jättefint!
Åh det är så fruktansvärt när ens barn försvinner sådär...en gång i somras på Danmarksbåten försvann vår dotter..jag blev helt knäsvag och vi rusade som dårar runt båten och alla våningar, in på toaletter och in i taxfreeshoppen, ingen liten A nånstans..jag fick svårt att andas och började tro att någon tagit henne och slängt henne överbord..till slut gick jag med gråten i rösten till informationen och sa att min lilla dotter var försvunnen..och en minut senare dök hon upp...ÅH vad glad jag blev...och var hon hade varit? Jo hon hade klämt in sig bakom soffan i lekrummet, alldeles i närheten där vi var, och satt o tittade på tv...Jag hade varit i lekrummet flera ggr men såg henne inte när hon satt inklämd på golvet bakom soffan..Tur att det gick bra för er också!
Kramar
Mia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Go kväll!! Så fuskigt med ´ny kamera..vill jag med ha ju....O J då, som köpte värsta lyxet!!!
Fina bilder det blev!!

Mn y så otäckt med din Gustav,,usch så hemskt det är när de små försvinner!!!
Vår mellan sessa försvann i 5:an huset i gbg!!! O vilken mardröm det var...hon var med 6 år då....Tillslut hittade vi henne ledsen i en glasskiosk, de hade tagit hand om hernne...Jag börja stor gråta när vi fann henne...innan var jag bara fast besluten att hitta henne....men så rädd man blir ...att nån tagit enne o så, är ju så stort där!!

Tur ni fann varann, ha en go söndag med nya kameran!!

kram mamma muuuu

Hannis sa...

Usch vad hemskt!
Vilken tur att han var så klok att och bad om hjälp med att efterlysa föräldrarna=))

Fint du har det i köksfönstret.
Gillar fågelholken!
Nyfiken på vad du har beställt=))
Kram Hannis

Hannis sa...

Uppe med tuppen kan man lugnt säga.
Här ser man fram emot sovmorgon och vad händer?!
Vaknar samma tid som klockan ringer alla andra dagar 05:00!
Går inte att somna om.

Ska prova måla med Beckers elegant lack(matt)
Vet inte om det funkar..
Håll tummarna!
Tack för tipset. Ska kolla där nu!

Millas hem sa...

Jättefina bilder!
Många saker hemma hos dig, som jag tycker om!
Kram Camilla

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hej på dig!
Tack för att du tittade in till mig!
Du har en jätte mysig blogg alltid kul när man hittar nya som man missat.
Dokumentet kostade mig 550kr,kan tyckas lite dyrt,men det kan det väl vara värt att investera i.
Kram Marlene.

Jes/Vita villa vila sa...

Vad roligt med nya kameror i familjen och vilken liten goding till Gustaf ni har då ;)

Hoppas ni får en riktigt skön söndag!

Kram Jes

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ohhh...ja jag vet exakt hur det känns i hjärta och själ! Det är en sådan lättnad då man tillslut ser sin lilla älskling =)

Färgen jag har använt är en vattenbaserad grundfärg Servalac Aqua vit. Och på toppen brukar jag ha en halvblank vattenbaserad vit färg som heter bruten vit, den är lite mjukare i tonen. Men hör gärna med experter, för jag tager vad jag haver =)
Ska fortsätta att titta runt i din underbara blogg =)

Kram Anita

Frida sa...

Vilket fint bord! Tycker verkligen omditt fönster, så många fina saker!
Kram Frida

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hej igen!
Du får gärna länka till mig,jag blir bara glad.

Snäckornas sjö sa...

Hoppsan...tur att ni kom undan med blotta förskräckelsen!! Och vilket litet busfrö ;-)

Fina bilder du visar, bra kamera ;-) Fönstervyn är underbar!

Kram

Doften av vanilj sa...

Åhh vilken rysare! Vilken tur att det hela hade ett lyckligt slut. Så mycket fint du visar, massor med läckra prylar i ditt fönster/Kram

Peters Projekt sa...

Hejsan Ann och tack för besöket! Såg att du länkat - det gör jag med ;)

Vilken härlig banner man möts av när man stiger in hos dig! Vitt & grönt tillsammans är riktigt trevligt.

Läste om Gustafs äventyr i butiken. Kom att tänka på när jag och min tvillingbror (då runt 15 år gamla!) följde med mamma till ett varuhus för läääänge sedan. Vi tog oss runt på egen hand, utan bekymmer, och plötsligt hör vi i högtalaren: "X & Y, mamma väntar i Informationen". Oj, oj, vad generade vi blev! Jag antar att "tanten" bakom mikrofonen förväntade sig att se två storgråtande gossar komma springande . . . å där kommer vi, två rödkindade tonåringar, som på vägen hem klandrade mamma för att hon skämt ut oss. Glömmer jag aldrig . . . ;)

Vad fint förresten med en "shabbad" vitmålad fågelholk i fönstret. Lånar nog den idén . . .

Grattis till den "nya" kameran!

Ha en fin början på den nya veckan!
Peter :P

Eva Agnes sa...

Tack snälla rara för goa kommentarer i miun blogg.
Du har väldigt fint själv med skön lampa och mysig fågelholk.
Gillar fågelholkar.
Kramar Eva Agnes

Related Posts with Thumbnails