söndag 24 februari 2008

En helg full av kreativitet

Tack alla underbara bloggvänner för era kommentarer - ni är helt underbara och jag är så glad för att ni tittat in till mig.
I helgen har det hänt en del saker i huset - det sk TV-rummet har fått sig en rejäl "makeover" men är inte riktigt klart ännu.....återkommer om det.
Sen var det dags för vårt matsalsrum som vi för 8 år sedan lät tapetsera med cappuccinofärgade tapeter. Eftersom det inte finns några fönster där tyckte vi rätt snabbt att det blev för mörkt i rummet - i helgen slog vi till - nu skulle väggarna bli vita - äntligen! 3 väggar av 4 är klara - och visst blev det skillnad - se bara hur moraklockan kommer mer till sin rätt med vit bakgrund i stället för cappuccinofärg.
Jag är helnöjd med ett mycket ljusare rum - återkommer när alla 4 väggarna är målade och vi flyttat runt lite möbler.
I fredags fick jag paket med posten - min första levererans ifrån lantlif.....
....en helt underbart rostig madonna - jag är så nöjd med den!
Något annat som jag tycker mycket om är träbrickor i alla dess former - här en stor bricka på matsalsbordet med underbara saker i fattigmanssilver.
Måste erkänna att jag känner mig rätt mör efter allt målande och konkande i helgen men helt underbart nöjd med vad vi åstadkommit och dessutom planerar att göra. Vi är just nu rörande överrens J och jag :-)) om rätt många kommande projekt!
Jag älskar att bolla upp en massa ideér som potentiella kommande projekt - det tog ett tag för J att lära känna mig där - det är inte alla ideér och planer som blir av .....men jag måste få kasta ur mig dom och sen får jag se vilka som blir av och inte. I början trodde J att allt jag sa skulle göras och satte fötterna i backen så mycket han kunde för att säga stopp och belägg...vänta lite här. Nu är han van och låter mig hålla på drömma, spåna och planera - tills jag säger nu går vi till verket - först då engagerar han sig. Det är väl tur man är olika......och eftersom vi är så överrens om allt just nu är det bäst att hålla ångan uppe!
Ha det gott alla goa bloggvänner - ser fram emot en godnatts sömn - önskar er alla detsamma!
Kramar /Ann

16 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej Ann!
Tack så jättemycket för dina gulliga ord i min blogg! Jag känner mig bara hedrad av att du vill länka mig..och jag länkar gärna tillbaks för jag tycker du har en jättefin blogg!
Den där madonnan är såå fin, och den vita kronan som du har på blomman..den är väl inte från lantlif? Gissar på att den kommer från Danmark..Har varit på jakt efter en sådan ända sedan jag såg Vita Ranunkler Maries.
Kram
Mia

husnummer30 sa...

Vad skoj att du hittade till min blogg!

Själv verkar du bjuda på en massa spännande. Ska bli roligt att kolla runt här.

Känner igen mig i det där med din karls reaktion... Här suckas det lite grann ibland när idéerna bara öser över honom, men han tar det numera med ro och väntar och ser om jag vill ha hjälp.

Ha det bra!

//Jill.

Tidsmästarinnan sa...

himmel vilken fin blogg du har! oj, jag måste kika mera...
Kram!
S

This is Kia sa...

Vilken skillnad att få vita väggar. Väntar med spänning för att se resultatet. Madonnan är ju jättefin, speciellt när den är rostig också. Vad fick du betala för den?

Kramar Kia

Guldkorn i min vardag! sa...

Ja som du säger det är bäst att passa på.. medans dom är på hugget. Det blev jättesnyggt med det vita rummet, gillar den klockan är den gammal?
Gillar alla saker du visar på brickan supernice!!
Kram Ulla-Bella

Frida sa...

Vilken fin madonna! Förstår att du är nöjd med den.
Kram frida

Frida sa...

Ja eukalyptus doftar underbart! Jag får kanske vänta och träna några dagar till även om kroppen börjar bli rastlös nu.
Ha det bra! Kram frida

spetsar och änglar sa...

Vilken fin madonna!! och fint blir det med dom vita väggarna
Ha det gott/Heléne

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hej
Vad kul att hitta till en ny trevlig blogg, du visar lättehärliga bilder, jag kommer att titta in här fler gånger.
Ha en fortsatt skön vecka
Kram Liselotte

Hannis sa...

Tänk att du alltid lämnar så snälla spår efter dig=))
Jösses vad ni sliter!
Men det ser ju ut att bli fint.

Visst är det kul i bland att det bara snurrar av ideér?
Sen som du skriver,allt blir ju inte av men kreativiteten finns ju.
Din blogg är ju ett bevis på det!
Kram Hannis

White Season sa...

Vad kul med Piratkalas, lät ju jätte kul med två tonåringar som kommer och gästspelar :-) Vilken skillnad med det vita bakom klockan, jätte fint. Och jag väntar också med spänning på att Lantlif får igång sin Webshop, eller har jag missat det? Ha det bra, kram Malin

My Lovely Things sa...

tack för titten i min blogg...

kul att du tittade in..jag var inne på en doft av vaniljs blogg..tänkte gå in på din sida när jag såg ditt blogg namn..tänkte att den bloggen har jag inte träffat på och vilket trevligt bloggnamn..gick tiibaks till min sida..och tada!!! där hade du vart och hälsat på mig..det var kul tycker jag..

visst får du länka mig..jag länkar tillbaks..


Måste säga att din moraklocka är så fin..det blev verkligen skillnad med vitt bakom...
ja man blir verkligen mör av homemakeovers..

ha det gott..
kram anna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej där igen brölloppstjejen!!!

Så fint det blev,,ser lite ljusare nu...aa det verkar som om det vita tar över alla "kaffe"färger nu..

Tack för rara ord om vår lilla stuga!! o om bilderna o turkiet resan!!
Jo, min blogg bara försvann ...har du hört ngn mer???

Har skrivit flera ggr till support servicen, men de svar ju aldrig...lite trist!!
Därför jag har lite repriser fr förra bloggen med ibland!!

Hoppas ändå på att den kommer tillbaks!!


Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

ängeln i vitt sa...

Klart mycket bättre med vita väggar. Gillar din moraklocka. En rostig madonna är väl bara för bra. Det är en typiskt vill ha grej.

Ha det gott
Kram Carina

My Lovely Things sa...

Hej!!

har en budgivning av en liten tallriksylla på min blogg om du är intresserad..
kram anna

Snäckornas sjö sa...

Hej!

Vad kul att du lämnade en kommentar så att jag hittade till dig! Vad fint du har det!! Har läst en stund nu och tycker jättemycket om det jag ser. Underbar madonna har du också!!

Kram

Related Posts with Thumbnails