fredag 1 februari 2008

Kannor är så vackra

I mitt första inlägg som bloggare vill jag berätta om en av mina stora passioner - kannor.... Det började för många år sen då jag som 13-åring var med min syster Siv och hennes man på semester och hittade en helt underbar kanna i gräddvit porslin med rosor på. Jag tyckte så mycket om den och i min glädje över mitt fynd tjatade jag om den under hela semestern så min syster höll på att få spader på mig. En annan gång ska ni få se den i bild. Många år senare har samlingen blivit större - nu är de flesta kannor jag har i vitt - i olika former och storlekar. Se så fint det kan bli att sätta en murgröna (min favorit bland gröna växter) i en hög vit kanna.
Kram Ann

2 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt fin blogg och rolig och intressant att läsa också. Ett stort + till dig morsan !

Lilla Trollbacken sa...

Hallå där Ann
Gud vad kul att höra ifrån dej. Det var ju ett tag sen. Så du har fallit för den vita stilen. Sist jag var hem till dej hade du väl lite mörka möbler. Vitt är underbart, kommer aldrig att tröttna. Jag hoppas vi hörs mer!
Kram
Gabrielle

Related Posts with Thumbnails