onsdag 13 februari 2008

Vyer från vårt kök.....

Jag hade ju tänkt sätta igång med mitt måleriprojekt idag men det kom lite jobb emellan. Det körde ihop sig lite på jobbet och då vill ju jag hjälpa till och göra en insats om jag behövs.....trots att jag har semester.

Nu är jag klar för idag och tänkte visa er några bilder från vårt kök. Nedan bild är från vårt nya lilla köksfönster som sitter ovanför diskbänken - fönstret fanns inte där innan renoveringen för 2 år sen men har blivit ett jätte lyft för hela köket. Och trots att diskbänken inte är min favoritarbetsplats känns det lättare nu när man kan se ut och få in lite ljus......



Underbart mönster - gardinen är sydd av ett udda överlakan från J's föräldrahem.....många tycker att man inte skall klippa sönder gamla lakan - men min kloke J tycker det är bättre att vi använder dom på något sätt än att de ligger i kartonger och samlar damm......och jag är ju inte sen att hålla med.



Vårt lilla "äggkoppsskåp" med äggkoppar, salt & pepparkar pryder en gavel på ett av överskåpen.

Det var några glimtar från köket mer kommer en annan dag...

Ha en fortsatt trevlig kväll! Ann

3 kommentarer:

Lilla Trollbacken sa...

Håller med om att fina gamla lakan ska användas på ena eller andra sättet. Jag har "lakansgardiner" i flera fönster. Tycker det är jätte-charmigt.
Fönstret blev ju jättebra. Lite roligare att díska nu.
Kram
Gabrielle

Guldkorn i min vardag! sa...

Åh så söt gardin,klart att man ska återanvända vad gör dom för nytta i en kartong, den som broderade hade säkert tyckt detsamma. Bra med fönster som släpper in ljus, dom säger ju at fönstren är husets själ så nu har erat fått en x-tra själ..
Kram på alla-hjärtans-dag imorgon
Ulla-Bella

ängeln i vitt sa...

Visst kan man göra mycket fint av gamla lakan. Det lilla fönstret är jättesött. Kistorna är superfina dom oxå.

Ha det gott
Kram Carina

Related Posts with Thumbnails